Op de radiator zit een thermostaatknop en op deze knop zit altijd nog een soort van kleine draaiknop. Waar is dit voor?

Op elke thermostaat knop zit nog een extra draaiknop met een pijltje. Waar dient dit voor? Volgens mij gebeurt er niet als je hier aan draait.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik bedoel hierbij uiteraard niet de normale draaiknop. Waarmee je de temperatuur instelt voor die kachel. Het gaat me juist om de knop die op deze thermostaatknop zit. Vaak is het een soort van draaischijf op de draaiknop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Radiatoren hebben een standaard afmeting en zijn soms overmeten voor een bepaalde plaats. Met die knop kan u een gewenste temperatuur instellen. Ook kan het zijn dat u in een bepaalde plaats tijdelijk een hogere temperatuur wenst in te stellen, bv zoals in een badkamer, wel ook dan kan men aanpassingen doen. Een extra van die knop is de antivries stand, aangeduid met *.
Let wel dat de instelling moet nagegaan worden op lange termijn en verwacht niet dat u na 5 minuten al reactie heeft.

Toegevoegd na 10 uur:
Ok, dit is inderdaad een fijnregeling per knop, zo kan u om voornoemde redens de knop individueel bijregelen zodat in elke plaats op bv stand 3 de temperatuur overal bv 20°C is. Dit is een werkje van lange adem en moet je het nodige geduld aan de dag leggen, er op letten dat die ruimtes afgesloten blijven om geen invloed van andere kamers te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met dit knopje kun je je thermostaat in regelen op de voor jou gewenste temperatuur