nat zandstralen of zandstralen ( lucht)?

ik wil mijn brommer frame hebben gestraald,
Dat kost me 60 euro maar nu zag ik een hogedrukreiniger van karcher met een zandstraal op zet stuk,]
Die machine kan ik voor 75 overnemen.

Iemand ervaring met nat zandstralen?

gaat het ijzer weer snel roesten en wat voor zand heb je gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Deze Karcher toepassing is een goed alternatief om thuis te kunnen zandstralen. U heeft er geen stof door maar het duurt wel langer om hetzelfde resultaat te krijgen.
Het voordeel van deze 2-in-1 is ook dat u er een hoge druk reiniger bij heeft terwijl een zandstraler enkel voor dit doel gebruikt kan worden. Prima idee. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij het ooit gebruikt dan? zo ja wat voor zand heb je gebruikt ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon wit zand heeft een fijne korrel en is perfect voor die toepassing. Voor sterke vervuiling zoals wielkasten kan u zwarte zandstraalkorrel nemen.
Let op dat u snel de eerste laag erop zet want na het zandstralen gaat die zeer snel roesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen,
Ik weet dat het stralen bij de bedrijf mooier wordt,
Maar ik verf er toch een lak laag over heen, Wat zou jij doen als ik vragen mag? en gaat het een beetje snel of doe je over een lijn van 10 cm een minuut?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik hem laten stralen. Voor die € 60 kan u het echt niet laten. U moet rekenen dat u toch zeker 2 uur bezig bent. Daarbij komt dat u , behalve die Karcher, zelf het zand moet kopen, alle vuil opruimen en daar bent ook nog een tijdje zoet mee.
Ook rekening houdend met het feit dat er tegenwoordig al een nieuwe Karcher bestaat voor +/- € 60 in de Makro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje je hebt me op het goede idee gebracht ga het frame toch maar laten stralen bij een bedrijf,