Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een oude tafel geschuurd en gebeitst,en nu wil ik nog een hoogglanslaag aanbrengen.Met wat voor verf doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met hoogglansverf voor meubelen van hout.

Toegevoegd na 5 dagen:
Verf voor boten (botenlak) werkt ook uitstekend. Je kan daarvoor gewoon naar de doehetzelver gaan. Na een paar uur kan je na de eerste laag weer een nieuwe laag aanbrengen en het wordt kei en keihard. Waardoor je meubel(s) heel lang mee gaan, bovendien laat het geen kringen achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik neem aan dat je de beits wil blijven zien. Doe er dan een goede doorzichtige aflaklaag op. Jachtlak wordt hiervoor vaak gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus van mij, jachtlak of bootlak is sterk prima antwoord.
Hammerite ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter bescherming breng je -één, maar liefst twee lagen- transparante / kleurloze beits of slijtvaste lak aan.
Het beste kies je een product dat eenzelfde verdunningsmiddel heeft dan de beits die je eerder hebt aangebracht. (terpentine, water?)
Eventueel kan je een watergedragen product wel over een terpentinegedragen product aanbrengen, andersom niet.
Dit met oog op het rekken en krimpen (de elasticiteit) van de verschillende verven onderling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een blanke 2 komponenten vernis op basis van polyurethaan. Deze lak word wat harder en kan dus tegen een stootje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede oplossing is er een kleurloze vernis over aan te brengen. Het allerbeste neemt u hier een vernis voor die ook gebruikt word is de pleziervaart. Iets duurder maar zo veel beter en sterker. Succes en veel plezier ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe er 2of3 lagen watergedragen parketvernis over gegarandeerd een geweldig resultaat.en zeker krasvast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding