Hoe krijg je een pot groente (of appelmoes enz.) het makkelijkst open zonder een gat in het deksel te maken?

Ik heb vaak ruzie met potten groente. Ik krijg ze vaak niet open en moet dan mijn man weer vragen om hulp... Ik zou het ook graag zelf voor elkaar willen krijgen zonder grof geweld of een gat in het deksel. Wie heeft de gouden tip? ( pot ondersteboven houden en erop slaan helpt bij mij niet).

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon met een schroevendraaier even de zijkant kort oplichten, zodat er wat lucht onder komt. je voorkomt beschadiging van het deksel op die manier.

Ik heb nog zo`n handmatige blikopener waarmee je het deksel kunt opwippen. Daarna kun je het deksel makkelijk opendraaien.

Eerst een flinke tik op de bodem geven wil ook wel eens helpen.

Even onder de warme kraan houden en nogmaals proberen. Deksel zet dan uit.

Kook een beetje water. Doe een laagje in een schaal of bakje, dat iets groter is dan het deksel. Zet de pot ondersteboven in de schaal met water. Even wachten, pot er uit halen en je kunt het deksel er zó afdraaien. Gebruik een theedoek o.i.d. wanneer het deksel te warm is geworden.

Dit is het probleem wat mijn lieve oude moeder ook regelmatig heeft. Het zou simpeler moet kunnen? Inderdaad een lepel ertussen. Succes!

Tegen de muur gooien

bij de blokker hebben ze daar handige hulpmiddelen voor, en past op alle potjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100