Met welk soort verf kan ik het beste een donker koloniaal meubel verven?

Dan wil ik het graag verven naar een kleur richting eiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (3)

Je wilt het dus lichter maken. Dat kan alleen als de kast oorspronkelijk ook lichter is geweest. Zo ja, dan schuren en beitsen (Dekkend). Anders kan het helaas niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een teake eettafel en deze was donkerbruin toen ik deze kocht. Teak is van zichzelf licht van kleur. Te vergelijken met eiken. Als de kast die je bedoeld donker gemaakt is door deze de verven of door deze in de was te zetten, zal je deze laag moeten verwijderen. Dat is best wel lastig en vies werk. Het makkelijkst is het om deze in te smeren met een sterk alkalisch middel zoals een oven/grill reiniger. Denk hierbij altijd aan je veiligheid (bril, dikke huishoud-handschoenen en bedekte armen)!! Laat dit een half uurtje inwerken, en dan met een goed natte staalwollen spons de laag er af boenen. Tussendoor goed afspoelen met overvloedig veel water. Het is erg belangrijk dat je echt alle ovenreiniger wegspoelt! Wanneer de tafel droog is, zal deze mooi eikenblank zijn. Let op: dit betreft TEAK, ik weet dus niet welk soort hout jij hebt, en welke kleur deze van nature heeft...
Succes als je er aan begint, en nogmaals : denk om je eigen veiligheid!! ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn zelf fabrikant van koloniale meubel.
Je kan die kast wel gewoon oververven in een lichtere kleur.
Richting eiken krijg je hem nooit,en hout wat koloniaal is gebeitst lijkt in de verte niet op eiken.Maar je kan hem toch mooi oververven in een lichte kleur?Als je dat wil, moet je de kast goed afnemen met ammoniak,om alle vettigheid er af te halen dan schuur je hem met fijn schuurpapier en
zet hem in de grond lak,weer schuren, en dan aflakken in de ,gewenste kleur.
Verf hem heel licht beige, dat lijkt op eiken.
burgos