Waar koop je een timerstekkerdoos met energiespaarfunctie en te bedienen op afstand?

In de gedeelde keuken blijft de afzuigkap vaak urenlang aanstaan. Zonde van de energie, zowel elektriciteit als de warme lucht die weg wordt gezogen en dus wordt vervangen door koude buitenlucht.

Ik zoek zoiets als in onderstaande link:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=610957
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=610634
Alleen dan met de mogelijkheid om het op afstand in te schakelen. Een draadje met een knop zou ideaal zijn, eventueel op afstand kan ook, maar dan zit je toch met batterijen af en toe. (klik aan klik uit systeem bijvoorbeeld)
De insteltijd moet ongeveer een uur zijn, een half of twee uur is ook goed.

Zelfsbouw is een optie en hoe dat werkt is bekend. (als je een hele mooie oplossing hebt, laat maar horen)
Het aanpassen van een bestaande schakelaar kan ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hoi.

volgens mij bestaat er gene combinatie van deze schakel unit met een draadloze aan/uit functie.
wat je wel kunt doen is een aan/uit unit er voor zetten.
aangezien de besparings unit een doorschakel stekker is kunt deze ook voor een aan/uit unit zetten. (zie link).
volgens mij moet dat gewoon werken.

let er wel op dat u eerst de besparings unit in het stopcontact doet en dan de aan/uit unit erin. Dit omdat de timer misschien direct op het net moet worden aangesloten.