hoe krijg ik 5mm van mijn zandcement dekvloer af?

Gisteren heb ik met mijn mini-kango een paar vierkante meter tegelvloer uitgebroken, om een inloop mat te leggen. Hierbij heb ik 12mm ruimte gewonnen. Ik heb echter 17mm nodig. Hoe kan ik het beste de overige 5mm kwijt raken? Dit is in de zandcement dekvloer. Ik geef er de voorkeur aan om dit te doen zonder apparatuur te moeten huren, want er zit geen verhuur in de buurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.7K

Antwoorden (4)

Je hakken met beitel en dan egaliseren maar je kan ook schuren dit duurt langer. Je hebt ook beton vrees, is net een schuurmachine maar dan vreest ie beton/dekvloer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je nog meer aan gereedschap?

Ik zou een sleuvenfrees pakken, instellen op 5 mm en sleuven gaan frezen. (langs de randen instellen op 17mm)
Daarna alleen nog uithakken.

Haakse slijper kan ook. (een sleuvenfrees is een dubbele instelbare haakse slijper)
Alleen moet je dan iets vinden om de diepte in te stellen.

Zonder goeie stofzuiger/afzuiger is dit trouwens niet aan te raden.

Anders wordt het iets extra uithakken en daarna egaliseren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Pas op voor eventuele leidingen.
Verwarming, elektra, water, afvoer, ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met diezelfde kango 1cm aan cementbeton weghalen en dan het geheel netjes egaliseren.

Het exact en glad weghalen van slecht 5mm. is ondoenlijk en nagenoeg onmogelijk, je kunt beter wat dieper gaan en dan het geheel netjes egaliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..zonder apparatuur te huren, ahum; welke heb je??
Natuurlijk is met je mini kangoo en een goede, scherpe beitel er in een klein wondertje te verrichten...evt een paar plekke een gaatje boren precies zo dat het de dikte aangeeft; in het gaatje inkt of verf zodat je die terug vindt.
Evt kun je ook met een diamant zaag(ja zo een van een set uit de 5 euro bak) een (stel) gleuven op diepte maken. Eerst het beton natmaken verminderd stuiven. Masker dragen!

Gewoon effe doorzetten!