Nieuwe eternit golfplaten. Is het normaal dat deze na een regenbui aan de binnenkant vochtplekken vertonen?

Dak is pas vernieuwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (4)

Lijkt mij niet dat dit mag, maar zijn deze platen afgewerkt met kit zodat de naden niet kunnen lekken. Of misschien wel goed afgewerkt maar toch nog iets overgeslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eternit is vezelcement en bevatte vroeger asbest... En in Nederland mag er geen asbest meer inzitten...

Het kan zijn dat het doorslaat en vochtig wordt, maar dit lijkt op een lek langs een nagel... Jij vertelt er namelijk niet bij of het in zijn geheel vochtplekken vertoont of op een paar plaatsen...

Dus op grond van de weinige info die je geeft, kan ik geen afdoende antwoord geven... Het lijkt op lekken langs de nagels...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie .De platen vertonen overal vochtplekken, dus niet op naden en boutgaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pietaarssen... Dan kan ik je niet verder helpen, sorry...
Als dit dak aangebracht is door een aannemer of andere vakman dan heb je toch garantie? ik zou dus contact opnemen met diegene die het dak gerepareerd c.q. vervangen heeft als dat het geval is. Verder zou het zo kunnen zijn dat de platen zijn gaan "zweten" door temparatuur verschillen binnen en buiten maar dat weet ik op basis van de sumiere info niet zeker. Als je binnen heel goed alles afgesloten hebt(geisoleerd) zou dat kunnen maar dan zijn het geen plekken maar druppels.Als dit wel zo is moet dat op een gegeven moment wel stoppen natuurlijk.
Maar nogmaals ik zou contact opnemen met de leverancier/plaatser.
succes
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat u aan de binnenzijde vochtplekken ziet is waarschijnlijk condens. De golfplaat is een enkelwandigeplaat die bij afkoeling condensvorming heeft. De vochtige lucht zal op een koude oppervlak condensvorming geven. Oplossing zou voor u kunnen zijn: isoleren.