Hoe moet je deze hoek behangen?

Zie foto. Het is de derde keer dat ik dit wil behangen en de eerste twee keer ging het telkens mis bij dit hoekje bij de deur. De deur zit ongeveer 10-15 verzonken in de muur. Het liefst begin ik vanaf links te plakken, maar je mag het mij ook vanaf de rechterkant uitleggen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Foto2: zo heb ik het eerder gedaan, en dan de baan natuurlijk wel door laten lopen in de hoek naar het kozijn, maar dan recht naar boven afknippen, maar dan krijg je geen mooi aansluitende naden, en bovendien zit je ook nog met dat stukje wat boven de deur doorloopt naar het kozijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (8)

Plak eerst de binnenkanten naast de deur... En plak dan de voorkant... Dan heb je een naadje op de hoeken van de muur, maar dat is minder erg dan dat het niet goed uitlijnt bij de deur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik moet òf links, of rechts toch stoppen met de baan die -doordat ik hem in de hoek naar het kozijn plak- boven de deur dan ook automatisch 10-15 cm doorloopt. De vorige keren heb ik dat proberen af te knippen maar dan krijg je geen mooi aansluitende naden boven de deur. Bovendien zit je dan weer met de andere zijkant die ook in de hoek naar het kozijn door moet lopen. Dus boven de deur weer hetzelfde, waar natuurlijk nèt geen hele baan behang tussenpast, dus wat je dan wèèr moet knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gooi er maar een verfje tegenaan; dit is zo'n geworstel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, zie mijn toevoeging en tweede foto, dat bedoelde ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet de smalle stroken eerst rond de deur, dan de bovenkant boven de deur en dan pas de voorkant, de hele ondermuur dus...
ik zou niet weten hoe ik het uitmoet leggen, maar ik doe altijd alsof het een cadeautje is die ik inpak. met een extra vouw in het papier die je dan naar binnen vouwt, maar dat is weer niet mooi met heel dik behang.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de naden goed aan wil laten sluiten kan je het beste de banen iets overlappen en dan tegelijk doorsnijden. Daarna de beide afvalstukker eraf halen en de 2 banen sluiten precies op elkaar aan. Ook is het verstandig om aan de kant te beginnen met behangen waarvan de lichtval komt. Dan vallen de naden ook minder op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk uit te leggen zonder beelden, maar die staan op de volgende site. Gebruik in jouw geval tip 11:
http://www.xs4all.nl/~desnor/wandafwerking/ii.aanbr%20patroonl%20behg.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah gewoon een beetje knutsellen he.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met geduld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Moeilijk uit te leggen, volg de tip van toet op dan kom je er wel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het mijn man eens zien doen, want we hebben net zo`n deur. Hij begon met de baan boven de deur en zorgde dat de randen precies boven de deur hoeken omhoog gingen.Toen meette hij de afstand van plafond naar deur en de afstand waar hij naar binnen moest plakken (die 10-15 cm) en daar knipte hij hem in. Met een lat trok hij toen een streep recht naar boven (boven de knip) Wel aan de achterkant v.h.papier en knipte het toen af omdat zijn stanleymes niet scherp genoeg meer was.De baan stootte precies aan. De rechterkant deed hij net zo en het ging perfect.