3,5 centimeter ruimte aan weerszijde is dat voldoende ruimte voor een koelkast om zijn warmte kwijt te kunnen?

Ik heb een kast in de keuken van 2.04 bij 0,67. Ik wil daar een koelkast inzetten. De koelkast die ik op het ook heb is 2.00 x 60. Naar mijn smaak kan de koelkast zijn warmte wel kwijt en is het geen probleem, maar is dat ook wel zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Ja hoor dat is voldoende.Bij ons zit de koelkast ingebouwd en die heeft alleen achter een ruimte van ongeveer 2 cm om te ademen en dat is door een erkende keukenspecialist geplaatst.En die zei dat het voldoende was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Bij ons is dat ook precies zo, dus +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap die min niet, + ter compensatie

Andere antwoorden (1)

Wat belangrijk is, is de ruimte aan de achterkant,
de zijkant mogen zelfs strak tegen de kasten staan.
De zijkanten worden ook niet warm, die worden koud.

Ook aan de achterkant is maar weinig ruimte nodig, wel moet er een luchtstroom mogelijk zijn achter de koelkast.
Meestal zit er in de plint onder de kast een rooster, en ook één boven de koelkast. Zo stroomt er lucht van onder, achterlangs naar boven.