Hoe kan ik op een veilige manier de flap van de zonnetent terugplaatsen? Bij het uithalen ging dat heel stroef. Wat laat het gemakkelijker glijden?

IK heb de flap uit de zonnetent getrokken met veel moeite. Zonnetent hangt aan de muur op een vierde verdieping ( dus hoog). Die flap zit op een soort van plastieken buisje en moet terug in de zonnetent geschoven worden. Maar dat schuift heel slecht. Dus hoe kan ik dat daar gemakkelijker en veilig inkrijgen ?

12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp wil je de schulprand van de buiten-zonwering weer op zijn plaats krijgen.
Dat is inderdaad een behoorlijk moeizaam taakje. Om het glijden te vergemakkelijken kun je m.i. het beste aan de slag met gewone vaseline. Vaseline is een van de vetste substanties die er is dus het werkt zeker, en omdat het een zalf is in plaats van een olie druipt het niet en zal het doek niet zo snel vlekken krijgen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou het met krijt of talkpoeder kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spuitbus siliconenspray doet wonderen
bij de dhz zaak verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siliconen of nog beter teflonspray,maar geen vaseline anders krijg je een vieze kleefboel!
Spuit in en laat even aandrogen,veeg daarna de boel een beetje droog en vervolgens aan de slag.
Succes