De ring van mijn magnetron (waar het glazen draaiplateau op draait is gebroken. Hoe repareer ik dit?

De ring (met drie porseleinen ringetjes) lijkt, en klinkt als van ijzer, maar kan ook aardewerk zijn.
Zou ik dit met superlijm kunnen lijmen, en mag hij dan nog in de magnetron?

Toegevoegd na 44 seconden:
En weet iemand waar die ring van gemaakt is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je even een fotootje sturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pfoei...ik ga mijn best doen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont maar hier in Leiden kun je legio van dergelijke ringen kopen in de plaatselijke kringloop voor een euro ofzo. Scheelt een hoop gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dat is een goeie. Bij welke kringloop? Ik ben toevallig vorige week in de Ananasstraat (laan?dreef?) geweest!
Als je een adres voor me hebt, super! Ga ik morgen gelijk!

Antwoorden (2)

Je kunt dit gewoon met superlijm repareren, nadat de superlijm is uitgewerkt (niet meer vloeibaar) zal deze niet reageren op de magnetron, ik heb zelf ook zo'n soort ring, en ben er tijdens de verhuizing op gaan staan, ik heb hem gerepareerd met superlijm, nu 3 jaar later doet hij het nog steeds.. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo'n ring bestaat uit kunststof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, deze lijkt mij van een poreus materiaal. Ik heb hier nog de ring van mijn vorige magnetron, die is inderdaad van kunststof, maar ik denk, dat als ik deze nog een keer laat vallen, hij in allemaal stukken breekt...
Maar ik ga het met superlijm proberen, bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je eens vragen bij een onderdelenhuis, anders is de verkoper of fabrikant een goede tweede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het het niet mocht lukken! Als het een mooie breuk is, verwacht ik geen problemen.
Als het bij de Kringloopwinkel niet lukt kun je ook het volgende proberen:

-Knip een stukje van een paperclip af (1,5 - 2 cm)
-Boor in beide kanten een gaatje (0,75 - 1 cm) dat qua diameter kleiner is dan die van de paperclip. (misschien moet je tape om het boortje doen, wil het in de boorkop klemmen)
-Steek een kaars aan en verhit het stukje paperclip (wel tang gebruiken)
-Stop nu het stukje van de paperclip voor de helft in het gaatje
-Doe superlijm op beide uiteinden
-Verhit het uitgestoken stukje nog een heel klein beetje en stop dat in het gaatje van het andere uiteinde
-Goed naar elkaar toetrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Een plus voor het meedenken, maar zó technisch dat ik een zó klein gaatje kan boren, ben ik ook weer niet!