Wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer nu is waterleiding perongeluk doorgeboord! bij monteren kast! wie is aansprakelijk? wij of de woningbouw

Wij hebben een huurhuis en onze badkamer is gloed nieuw! nu wouden we een kastje aan de muur vastzetten!toen is de waterleiding van het warme water gesprongen. De zelfde dag belde ik de monteur op om het verhaal uit te leggen hij zei dat de kosten 100 euro per uur waren + weekend toeslag dit bedrag moeten wij als huurder betalen! Ze hebben ons bij het aanleggen van de badkamer nooit vertelt waar de leidingen lagen!
wie o wie kan mij fiscaal en juridisch helpen met mijn probleem

Toegevoegd na 2 uur:
We hebben het huis via de woning stichting de badkamer is ook door deze woningstichting vergoed en er in gezet.

Volgens de werknemer van de woningbouw hoort naar het klaar zijn van de badkamer,keuken,beneden toilet, de werkers zelf aan te geven waar de leidingen leggen. Voor het zelfde geld boorde ik in in een gasleiding. of iets in de richting!

de prijzen waren spoed reparatie prijzen.
Morgen zal ik bellen naar de woningbouw
wat er nu gedaan moet worden!
want we hebben nu geen warm water in huis.

Iedereen alvast bedankt

Toegevoegd na 19 uur:
Ze zijn vandaag bezig gegaan met de waterleiding! de woningbouw heeft de kosten op zich genomen omdat ze ons verkeerd hebben ingelicht! de werkzaamheden duurde een klein half uur!

de vraag had anders gesteld moeten worden!
maar het is nu opgelost

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Fiscaal en juridisch is er weinig te helpen,
leiding kunnen alleen maar in of over de muur lopen.
Er zijn apparaatjes te koop waarmee je over de muur kan gaan en die dan gaan piepen als er een leiding zit.
Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

100,- per uur is waarschijnlijk het tarief voor een nooddienst. Die komen dus zo snel mogelijk langs om het lek te dichten, zodat je weer water hebt.
Dat kan redelijk snel: in één a twee uur, afhankelijk van hoe netjes de muur opengemaakt moet worden.

Het opnieuw afwerken van de muur kan dan later tegen een normaal tarief.
Klusjesman 35,- badkamerspecialist 50,-

Als je iets minder haast hebt, kan je ook opzoek naar iemand die alles voor je kan doen voor een normaal tarief. (of totaalprijs) Als je een beetje geluk hebt, kom je iemand tegen die meteen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! voor je begrip

Andere antwoorden (8)

Je eigen schuld, jij hebt dat gat geboord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klip en klaar, jij boort, dat je niet weet waar de leidingen liggen in jouw probleem. voor een volgende keer:
er zijn apparaatjes in de bouwmarkt te koop voor leidingdetectie, water, gas en electra.
Als jij het gat geboord hebt dan ben jij zelf ook verantwoordelijk. Jij hebt toch ook niet gevraagd waar de leidingen lopen? Hoe kan je je verhuurder dan aansprakelijk stellen. € 100,-- per uur is best heeeel veel. Als dit de loodgieter van de verhuurder is zou ik hem afbellen en zelf een loodgieter bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verhuurder is niet de veroorzaker van de schade, dat hebben jullie zelf gedaan.
De verhuurder kan en zal jullie dus aansprakelijk stellen voor de schade.
Je mag overigens wel zelf bepalen wie je de reparatie laat uitvoeren, maar je draait in ieder geval zelf op voor de kosten.

Toegevoegd na 2 uur:
Als je in een badkamer gaten in de muur wilt boren dan kun je verwachten dat er leidingen lopen.
Bij de bouw van de nieuwe badkamer heb je alle kans gehad om even om de hoek te kijken tijdens het aanleggen van de leidingen, verder had je natuurlijk ook een leidingzoeker kunnen gebruiken voordat je in de muur ging boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb niet echt zo een leiding zoeker in huis! maar volgensmij weten die mensen toch dat er in de woonkamer een kast komt en een spiegel en dat die vastgemaakt moeten worden. mja ik bel er morgen heen! toch bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dezelfde winkel waar je de boormachine kon kopen zijn ook leidingzoekers te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die zijn niet echt duur.
Het was jouw keuze om dit gat te boren .
Dus de verantwoordelijkheid ligt bij jou zelf.
En de schade zul je dus zelf moeten bekostigen.
Bezint eer gij begint.
Dan kan je zulke financiële tegenslag bespaard blijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien kun je een en ander nog vergoed krijgen bij jouw verzekering.
Is het proberen waard toch?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedoel verzekeringsmaatschappij.
12 jaar geleden
Het is nu tijdelijk jouw huis, dus moet jij het betalen. Als je huurcontract stopt moet het huis er weer als vanouds uit zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een huurwoning....Dan blijft de verhuurder voor bepaalde dingen verantwoordelijk. Helaas niet voor dit.
Het is in dit geval jouw verantwoording geweest.
Je bent aan de slag gegaan zonder met waterleidingen rekening te houden.

Klussen in huis hoeft niet moeilijk te zijn, maar er zijn zeker 2 zaken waar je altijd rekening mee moet houden en dat zijn ;
- de elektriciteitsleidingen
- de waterleidingen

Je kunt zelf aan je woningverhuurder vragen waar de leidingen zich bevinden of hoe je die op kunt sporen.
Ook zijn er instrumenten bij doe-het-zelf-bouwmarkten te verkrijgen waarmee je deze leidingen zelf kunt opsporen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die schade is voor je eigen rekening, want je had, voordat je ging boren jezelf ervan op de hoogte moeten stellen waar de leidingen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die het gat geboord heeft is aansprakelijk.
Een goede WA verzekering zal de schade wel dekken als deze al was afgesloten voor dat het incident plaatsvond

Toegevoegd na 1 minuut:
De waterschade die misschien is ontstaan wordt waarschijnlijk wel gedekt door de inboedelverzekering.