Is er een handige manier om de ronde spijlen van de trap te schilderen?

Het gaat om een nieuw geplaatste trap, die dus alleen nog maar in de grondverf zit. Nu lijkt het me zo moeilijk om de ronde spijlen netjes te schilderen. Hoe doe je dat trouwens? Van boven naar beneden of proberen rond te schilderen? Weet iemand daar misschien een foefje voor? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.6K

Het beste antwoord

het makkelijkst is van boven naar beneden verticaal te schilderen. Ik verkies de kwast boven de roller. Of althans als je iets rolt, daarna opstrijken met de kwast voor mooiere vloeiing en hogere glans. Als je hoogglans neemt. De roller haalt een hoop glans weg door de structuur. De snelste manier om dit te schilderen is met 2 pers. Ieder aan een kant van het hek. Dan kun je ineenkeer een spijl doen zonder aanzetten. Dit geeft ook het mooiste resultaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Van boven naar beneden met de kwast en gelijkmatig de verf aanbrengen. Als je niet een enorm dikke laag erop smeert (beter 2x een klein beetje dan 1x teveel), vervagen de strepen van de kwast die je achterlaat. De paal rond schilderen (dus horizontale banen) geeft alleen maar geknoei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de kwast de verf horizontaal aanbrengen van boven naar beneden (dit doe je dus ongeveer 3 maal voordat je rond bent en vervolgens met een verfroller (welke enige verf bevat) van boven naar beneden (verticaal) uitrollen.
Tip: Als je met de kwast je verf in horizontale bewegingen aanbrengt, doe dat dan rustig en niet te enthousiast i.v.m. spetteren.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bedoel in de eerste alinea horizontaal aanbrengen en vervolgens middels horizontale bewegingen van boven naar beneden werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verf jij de ronde spijlen van de trap met een verfroller??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bessy: Gebruik de roller alleen om van boven naar beneden de opgebrachte verf uit te rollen voor een glad resultaat.
Er bestaan mini-verfrollertjes. Je kunt het van begin tot eind met de roller doen. Je moet alleen bij het begin en eind van de spijl even een kleine kwast gebruiken om de aansluiting goed in de verf te krijgen. Dat lukt met de roller minder goed. Met zo'n rollertje en spaarzaam verf krijg je ook geen "tranen". Werk met de roller verticaal (van boven naar beneden en omgekeerd).
12 jaar geleden
Ik heb dit ook één keer moeten doen, en ik heb juist verticaal gewerkt, van onder naar boven. Ik had geen last van druipers hierdoor, zolang je maar niet te veel maar gelijkmatig verf aanbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een klein microvezeldoekje,en smeren maar ,gaat perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn kleine rollers die gebogen zijn speciaal voor ronde buizen en spijlen. Anders kan je ook eerst met een vrij droge kwast al een beetje voor verven en daarna iets natter aflakken, doe ik altijd met verwarmingsbuizen dan heb je minder druipers en dekt het sneller.