Hoe kun je een goede stevige berg maken waar ik lemax (kersthuisjes) op kan zetten

Dus net als het idee van intratuin, maar ik weet niet hoe je dat maakt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Met oude kranten en behanglijm.
Eerst maak je een ondergrond voor je berg. Kippengaas kan, maar ook piepschuim, pur en andere materialen gaan prima.
Neem dan een oude emmer en vul die met krantensnippers. Zorg ervoor dat de snippers lekker klein zijn. Giet er een laag water erbij en mix het geheel goed door (een beton mixer op de boormachine is perfect hiervoor) zodat alles goed nat wordt. Laat het nu een uur staan en zet dan weer de mixer erin. Let op! Alles spat in de rondte, dus een oude doek erop doen is zeker geen luxe.
Laat nu alles een nacht staan zodat al het papier weg begint te "rotten". Doe voor de zekerheid wat folie erover zodat het water niet te snel verdampt (alles moet net onder een laagje water blijven staan). Na een nacht zet je de boormachine weer op de mixer (de folie voorkomt spetteren) en is het tijd om het behangplaksel poeder erbij te doen. Één pakje op een halve emmer prut is voldoende. Voeg eventueel nog wat tegellijm of muurvuller toe om wat structuur aan het geheel te geven.
Voor de laatste keer stevig mixen tot alles goed doorgeroerd is. Laat het geheel nog een uurtje staan, en begin dan de berg in te smeren.
Het drogen kan een dag duren of nog langer als je een dikke laag gemaakt hebt.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou het met pur schuim kunnen maken of papier mache.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Papier mashe is niet stevig voor die huisjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel als je het dik genoeg maakt, dan kan je er zelfs op staan.
j5m
12 jaar geleden
Het wordt kei en kei hard als steen.
Heb er dikwijls genoeg vroeger mee gewerkt in etalages en ook thuis.
Het is net wat je hebt liggen,
bierkratten, (verhuis) dozen als basis,
dan meer hout, kranten, enz
ducktape om alles vast te maken.
dan een kleed erover.