Door een lek in het dak is er een gedeeltelijk natte muur.Lek is hersteld.Muur afgekapt, ontvochtiger gezet. nog sneller droog krijgen dr bouwdroger ?

de lek is hersteld, muur is afgekapt, een ontvochtiger is geplaatst, word dagelijks leegehaald ( zit niet zo veel water in ). Hoe kan ik dit sneller droog krijgen zodat het terug bezet kan worden? En hoelang duurt het eer bezetting droog is en er geschilderd of behangen mag worden? Ik zou er in december willen in gaan wonen, krijg ik het droog tegen dan ?

12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Je kunt bijv. bij Boels een Absorptiedroger huren, die kregen vreten wel veel stroom, die hebben wij ook gebruikt toen wij een nieuwe vloer gestort hebben voor de aanbouw en dat droogt/absorbeert het vocht best goed. Het ligt natuurlijk eraan hoe groot die natte plek in de muur is maar diegene die die dingen verhuren weten wel ongeveer hoelang je het zou moeten laten aanstaan. zelf denk ik een weekendje. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is natuurlijk droging dus door ramen en deuren open te zetten.Ga je het geforceerd drogen dus dmv van ontvochtigers dan heb je kans dat de muur op de lange duur gaat scheuren.Wij hebben dit ook doordat we snel in ons nieuwe huis wilden ivm dubbele lasten en nu zitten we met vele grote scheuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben dit in de douche gehad en hierop hebben we een paar dagen zo'n blaaskacheltje op gezet en dit heeft prima geholpen zodat het na drie dagen weer betegeld kon worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kachel hoog, ramen open.
Mogelijk is je muur doordrenkt met water en als deze dik is, kan het wel even duren.