Is Karwei huismerk verf van goede kwaliteit?

Bij de karwei zijn er nu 2 soorten verf in de aanbieding, één hiervan is hun eigen merk en de andere is van flexa.

De muren die ik wil witten zijn al wit en is er dus nog een meerwaarde om voor de duurdere flexa te kiezen?

Karwei eigen merk:
Karwei latex super dekkend

Flexa:
Flexa Powerdek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

De verf van Karwei huismerk is zeker van goede kwaliteit, maar niet helemaal identiek aan die van Flexa.

Of het meerwaarde geeft is heel moeilijk te zeggen, persoonlijk denk ik van niet. Ik heb zelf altijd karwei muurverf gebruikt en kon zelfs later nog zonder kleurverschil bijtippen.

Het is wel handiger om altijd dezelfde verf te gebruiken van hetzelfde merk. Dus bewaar de emmer of de stikker voor later. Het wel over de bestaande verf heen omdat je nu alles opnieuw verft.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Elsevier staat een oud artikel over de prijs/ kwaliteit van verf. Karwei staat hier niet bij, maar het geeft wel goed aan dat er op zich wel verschillen zijn, maar niet altijd in het voordeel van de duurdere merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Flexa staat niet als goed bekend en heeft dus sowieso te weinig meerwaarde.
Dus als ik moest kiezen dan maar voor het eigen merk van de Karwei.

Wat ik zou doen is omrijden via de praxis waar de Histor in de aanbieding is.

Goeie verf blijft langer wit, is makkelijker schoon te maken en makkelijker te verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat flexa van Akzo is zegt niks, maar ik moet toegeven dat ik een beetje overdrijf. Flexa is de DHZ-lijn van Sikkens (Akzo)
Histor is de DHZ-lijn van Sigma, echter ligt Histor veel dichter bij de prof merken. Histor is dan ook iets duurder. Waar ik dit een paar weken geleden gelezen heb weet ik niet meer,
de consumentenbond vindt histor ook de beste, echter kan ik dat niet checken want geen lid.
http://www.veit.nl/80658-consumentenbond-test-muurverf
ja als je paar neemt (zoals ik) hoef je maar 1 x te schilderen