Ik heb (bijna) geen geld, maar er moet een klusje worden gedaan. Geen familie/vrienden in de buurt. Wie doet zoiets voor niets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en in welk deel van NL zit je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cuca, kijk even op haar profiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doe je het niet zelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen kan alle klussen zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik zie in haar profiel "tuinieren" en "koken". Dus een klusjesruil is een prima idee!

Antwoorden (9)

Als je een sociaal persoon bent is er is vast wel een burman of vrouw die wil helpen, desnoods zet je er wat tegenover, een keer koken of op de kinderen passen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bur is buur, rot toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een oproep op marktplaats doen, in de hoop dat er iemand reageert die onbaatzuchtig andere mensen helpt. Ze bestaan echt! En anders kun jij aanbieden iemand anders te helpen met iets waar jij goed in bent. Twee vliegen in een klap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plus voor die ongemotiveerde en idiote min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is tof van je! Ik snap niet helemaal waarom er, voor mijn gevoel, de laatste weken zo actief gemind wordt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnaar is weer erg actief.
Goed antwoord. +
voor niets gaat de zon op.
ik zou een advertentie zetten op buurtlink, maar er wel iets tegenover stellen.
bak bijvoorbeeld een lekkere appeltaart, of stel er een andere dienst tegenover waar je goed in bent.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plus voor die ongemotiveerde en idiote min.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank momo!
het is de laatste dagen bar en boos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook+
Heb je een beperking?
Zo niet?
Doe het zelf.

Bij de meeste bouwmarkten vind je uitgebreide uitleg over bijna alle klussen.
En het geeft zo veel voldoening!

Er zijn klussendiensten die werken met vrijwilligers.
Klussendiensten zijn meestal verbonden aan organisaties die werken met vrijwilligers, bijvoorbeeld een welzijnsinstelling of een algemene hulpdienst.

Mensen met een ziekte of beperking kunnen daar vaak hulp krijgen tegen lage kosten.

Vul hier je postcode in om te zien of er zoiets in jouw buurt is:
https://www.regelhulp.nl/rh/webapp/kennisbank/Informatie/Klussendienst?gclid=CMr0y7Ko4KsCFWMntAodun6nOA#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, je minnaar is je vergeten, zal ik dat dan even doen :) Oei, verkeerd geklikt, 't is een plus geworden, mijn idee: gewoon zelf even proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij het over elektriciteit of gas gaat, dan graag niet doen..
Er bestaan van die ruilhandelsites waarop je klussen kunt plaatsen. Je betaalt niet in euro's maar met iets anders, een dienst bijvoorbeeld. Ik heb er eentje voor je gevonden in Amsterdam. Misschien bestaat iets dergelijks ook in jouw woonplaats. Kijk maar eens op bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie mogelijkheid, er zijn zelfs sites waar je die klusjes met bepaalde andere diensten kan betalen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, 'a dirty mind is a joy forever'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad wel in meer plaatsen van die "ruilhandel"-systemen. Hier nog eentje in Amersfoort:
http://www.lets-amersfoort.nl/welkom.php
Er is een stichting die klussen laat doen door vrijwilligers bij mensen die het zelf niet kunnen. Het heet H.I.P.
Het mooie van deze stichting vind ik dat jij geholpen wordt met bijvoorbeeld een technische klus die jij niet kan en ook niet kan betalen. Maar jij kan je dan weer aanmelden om in de winter eens sneeuw te ruimen bij een bejaarde of gehandicapte of een boodschap te doen. Maar het is niet verplicht om iets terug te doen, al geeft wel een goed gevoel. Er zijn trouwens in elke grote gemeente wel klussendiensten voor mensen met een minimum inkomen. Informeer ook maar eens bij de sociale dienst in je woonplaats. Dar betaal je wel een klein bedrag per uur voor maar niet zo duur als en normale klusser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site van Stichting Present - ik weet niet om wat voor klus het gaat, maar ik heb via Present een hele club studenten over de vloer gehad die me hielpen met achterstallig tuinonderhoud.
Anders weten zij misschien wel andere adressen in de stad waar je terecht kunt:
http://www.stichtingpresent.nl/zwolle/home
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo zwolle?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de vraagsteller dat als woonplaats heeft opgegeven. Dus heb ik gezocht of Present ook in Zwolle zit.
Als het gaat om een kleine klus, kun je contact opnemen met de algemene hulpdienst van de vrijwilligerscentrale in Zwolle, zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook hoezo zwolle?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op de profielpagina van Joanna56 kijkt, zie je dat ze opgegeven heeft dat ze uit Zwolle komt.
Probeer: www.gratisoptehalen.nl. Kijk onder Diensten. De mensen die daar adverteren zijn over het algemeen zeer sociaal.