Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste mijn sportschoen maken?

Mijn hardloop schoen heeft een gaatje in het stof gedeelte, bij de grote teen. Kan ik dit zelf op een of andere manier maken of bij de schoenmaker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De schoenhersteller kan er aan de binnenzijde een lapje leer tegen aan lijmen, de kosten hiervan zullen niet hoog zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Trouwens, zelf zou je het ook kunnen doen. Als je maar een stukje soepel materiaal hebt wat je goed kunt verlijmen.

Vaak wordt er een stukje leer geknipt in een ronde vorm, centimeter of 3 á 4 in diameter. De rand wordt dun gemaakt, voor een vloeiende overgang.

Inlijmen, en terwijl de lijm nog nat is op een aantal vingers leggen met de natte kant naar boven, in de schoen, en dan het lapje over het gat leggen en aandrukken.

Doordat de lijm nog nat is, zal de lijm ook aan de binnenzijde van de schoen komen, en daardoor heb je dus beide delen ingelijmd, even laten drogen (10 minuten) en nadrukken.

Voor een thuisgebruiker lijkt bison kit nog het meest op schoenherstellers lijm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min oké, maar leg dan even uit waarom!
amigo
12 jaar geleden
van mij dan een + ter compensatie van die - die ik ook echt niet begrijp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(diepe buiging)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding