Ons terrasje van het appartement is bedekt met roofing en daarop is banqurai gemonteerd. Waarmee kan ik de roofing insmeren tegen regen?

De roofing van het terrasje v ons appartement wil ik insmeren met een waterresistant, waterwerend produkt. Welk produkt dat in een doe-het-zelfhandel in België verkrijgbaar is , komt daarvoor in aanmerking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor een roofing?
Waarom wil je het insmeren? (heb je lekkage?)

Het beste antwoord

Naar aanleiding van je berichtje:

De drie meest logische opties:
Een metaal. (waarschijnlijk niet)
Een kunststof. Wordt steeds meer gebruikt, kan je weinig mee doen. Schuren en gaten zijn meestal duidelijk te zien en makkelijk te maken. (met speciaal tape)
Dakleer, ofwel teer- en bitumenhoudende dakbedekking.
Dat ligt er waarschijnlijk op. Daar is ook preventief iets mee te doen.
Aquaplan heeft daar spul voor. (in Nederland overal te krijgen) Maar het merk maakt niet zoveel uit.
Je hebt twee opties:
een laagje vloeibaar teerachtig spul,
'http://www.aquaplan.com/Folder%20BE_NDL
http://www.aquaplan.com/TF_Dak-Renovatie.pdf/05&06_Waterdichting-daken.htm
of een coating, zoiets:
http://www.aquablocker.nl/toepassingen.htm

Misschien is het beter om niks te doen en je geld te bewaren voor een nieuwe toplaag.
Als het er nu goed uitziet is insmeren niet nodig, als het er slecht uitziet, dan is het insmeren alleen maar het uitstellen van een nieuwe toplaag.
Al het geld wat je er dan opsmeert is zonde.