Hoe kan ik bv. een grote vlag ophangen aan een muur, volgens mij gemaakt van beton?

Op de muren die in het huis zelf staan lukte dit gewoon met een punaise, maar op de muren die verbonden staan met de buren lukt het niet, omdat het van harder, volgens mij beton, materiaal is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.1K

Antwoorden (10)

Dan zul je toch echt met een klopboormachine een gaatje moeten boren,plugje erin en schroefje en daar je vlag aan ophangen.

Die muren tussen de buren maken ze van harder materiaal ivm geluidsoverlast en vaak zijn dit dragende muren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het altijd proberen met een nageltje of een schroefje. Als de punaise er niet ingaat kan je toch proberen ze in de muur te kloppen. Of met van die haakjes Waar je schilderijen mee ophangt dan kan je de vlag daarin hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dubbelzijdige plakband van een goede kwaliteit kunnen proberen. Dus naar een bouwmarkt en aangeven waar je het voor nodig hebt. Niet bij de Zeeman o.i.d. kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bouwmarkten verkopen ze ook dubbelzijdig tape waarmee je posters aan de muur kunt plakken. Als de muur vlak is en van beton lukt dat wel. Als de vlag niet wil plakken plak dan een dun plankje op de muur en prik de vlag met een punaise in het plankje.
Voordeel is dat je de vlag kunt weghalen zonder gaten in de muur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale betonhaakjes voor in betonnen muren. Die kun je in vrijwel elke doehetzelfzaak wel komen. Enige wat je dan misschien nog wel moet doen is één of meerdere lusjes aan de vlag maken (vlag heeft wellicht al één lus) .

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alle duidelijkheid: Met die (zelfgemaakte) lusjes kun je de vlag dan aan de hakjes hangen.
Zie onderstaande link voor voorbeelden van betonhaakjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hakjes moet natuurlijk haakjes zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dat zijn inderdaad perfecte haakjes! Ik ben een kluskluns en met deze haakjes heb ik toch dingen kunnen ophangen in huis. Je slaat ze zo in de muur en bovendien laten ze nauwelijks zichtbare minigaatjes achter als je ze later weer uit de muur haalt.
Je kan proberen om eerst wat plankjes met een (elektrisch) lijmpistool op hangen, daar kan je dan weer met een punaise die vlag aanhangen.
Direct de vlak lijmen lukt wellicht ook wel, maar dan is het later heel moeilijk om die lijm er nog uit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staalspijkertje of boren, plug en schroefje/klein oogje/haakje erin draaien.

aan de vlag kan je lussen maken waar je het oogje/schroefje/spijkertje of net wat er in die plug zit doorheen kan doen zodat je je vlak niet hoef te piercen.

Toegevoegd na 57 seconden:
vlak moet zijn.....VLAG

(ik is tog so blont)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee weken geleden een grote Amerikaanse vlag bij mijn zoon op de kamer opgehangen met Tesa Powerstrips Groot. En hij hangt nog steeds :-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Bizon kit hebben ze een product wat eruit ziet als een blauwe plak. Het is een kneedgom die wel kleeft maar makkelijk, zonder sporen achter te laten te verwijderen is.
Vroeger heette dat silly putty, misschien kent iemand het nog.
Het is in de metaalhandel te koop.
Ik plak er plaatjes en posters op de gestucte muur, kan je zonder problemen ook weer weghalen, dus waarom niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf hoe je je vlag aan de muur wilt krijgen, maar je kunt overwegen om een dun nylon vissersdraadje te spannen op twee ophangpunten vanuit de hoeken van de kamer. Die kun je het beste even eenmailg goed maken met een boorhamer. Dat lijkt op een zware klopboormachine, echter maakt deze een gaatje in beton alsof het koek is. Met een klopboor zit je soms eindeloos te boren, en als je boortje bot is geworden lukt het soms niet eens meer.

Dan een passend plugje erin en haakje erin draaien. Probeer het met de lichtste en dunste materialen te doen, want het heeft niet veel te houden. Een goede buurman, vriend of familielid wil je er vast wel even mee helpen.

Het resultaat is dat je tussen de haakjes een draadje kunt spannen om daaraan de vlag op te hangen. Die wordt dan wel enigszins gedrapeerd door het gewicht.
Bijkomstig voordeel is dat je ook voor altijd ophangpunten hebt voor verjaardagsslingers of kerstversiering! :)