Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je de buitenkant ook verven?

Ik ga mn woonkamer binnenkort een leuk kleurtje geven, accesoires veranderen in een bepaalde kleur, kleurtje op de muur, de hele rambam, nu huur ik deze woning van de wonigbouw en ik wil de binnenkant vd balkon deur ook gelijk meepakken .(dus de binnenkant die aan mn woonkamer grenst).maar:....mag ik de buitenkant ook verven??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dit kun je waarschijnlijk in je huurcontract terugvinden.
Ik mocht het niet in mijn vorige huurwoning en één keer in de vier jaar werd het buitenwerk van mijn woning door een schildersbedrijf gedaan. Uiteraard had ik geen inspraak in de kleurkeuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee in een huurwoning van de woningbouw mag je aan de buitenkant van het huis niets verven. De binnenkant mag je verven, dit is ook je eigen verantwoordelijkheid en je onderhoudsplicht. Je loopt wel het risico dat je opzegging van je huurwoning de kleuren terug moet brengen in een neutrale kleur. De buitenkant van een huis is de verantwoording van de woningbouw en daar mag je als huurder niets aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste contact opnemen met je verhuurder. Als je verhuurder daar toestemming voor geeft, dan kan je lekker aan de slag.

Let wel op, de verhuurder kan wel als voorwaarde stellen dat, als je de woning verlaat, de buitenkant weer in een neutrale kleur moet opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat het mag,maar neem even contact op met de verhuurder en als die aangeeft,dat het wel mag,zeer onwaarschijnlijk overigens,vraag dan wel om een(schriftelijke) bevestiging! Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neeeeeeeee niet doen hoor!!!dat mag echt niet,de buitenkant van de woningen van de woningbouw is eigendom van de verhurende partij ook tijdens de verhuur.en het kan je een boete opleveren als je het wel doet....afblijven dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal er mee uit kijken heb voor mijn dochter 3 dagen op de vloer gelegen met thinner om de verf te verwijderen,ze had wel toestemming maar die werkte daar niet meer.Dus opleveveren in oude staat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding