Hoe pimp ik mijn kamer en hoe kan ik het best een bijzettafel behangen

Ik heb een supersaaie kamer, ik wil het pimpen met hebbedingetjes en zo, ik wil ook een bijzettafel behangen. Hoe kan ik dat het beat doen? En weet er nog iemand leuke ideeen om je kamer te pimpen ?! Thnx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (5)

Fotobehang geeft een prachtig effect (bijvoorbeeld een strand :-) Niet heel duur, en je plakt het als behang.
Plakfiguren op muur of kast is nog eenvoudiger.
Verder is schilderen natuurlijk een mooie manier om je kamer te pimpen. Een muur, of een stoel of een tafel. Als je een tafel wilt behangen kan dat vast wel (nog nooit gedaan, maar wel plakplastic op een tafel geplakt; ook mooi!) Een leuke lap stof is ook een idee: een paar kussens ervan maken en/of als gordijn ophangen.
Gewoon je kamer anders inrichten, dus de meubels anders neerzetten, kan ook al veel effect hebben!
Veel plezier met het pimpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je van allerlei knipsels op je tafel?
Met verdunde houtlijm er op plakken en dan
een keer of 6 met meubellak eroverheen.

Je kunt wel veel hebbedingetjes hangen en neer zetten,maar die dingen trekken enorm veel stof aan.
Dus je blijft maar poetsen....

Er is bij de bouwmarkt vast wel een leuke rol behangpapier te koop.
Hoef je niet de hele kamer te behangen, maar een muur.
Of een of twee banen.
Dat is genoeg.

Of maak een foto-muur.
Allemaal verschillende lijstjes. Die koop je overal op markten of die vraag je aan tantes en oma's.
In kleuren die bij je kamer passen, allemaal in een verschillende maat. Eventueel zelf verven. En hang ze kris kras door elkaar aan je muur. Geeft een onwijs leuk effect, hoe meer hoe beter.
Wel met leuke, gekke foto's er in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook muurstickers te koop.
Die kunnen zo op en van het behang.

Verzamel schoenendozen. Beplak die met leuk papier.
Bijv. van die rol behang die zo leuk is.
Zet ze op een plank en doe er je hebbedingetjes in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Koop een goedkope klamboe bij de Xenos.
Naai er allerlei bloemetjes of vlindertjes op.
Helemaal leuk als je die bloemetjes zelf gaat haken.
Die kun je dan ook weer op je muur plakken en
je beplakte dozen er mee versieren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verf de binnenkant van je kamerdoor met
schoolbordenverf.
Daar kan je dan iedere dag een leuke tekening op maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het niet te druk maken qua kleuren.
Dit vooral omdat je ook hebbedingetjes neer wil zetten.

Als het dan druk is qua kleur, vallen deze helemaal in het niet.
Het is ook heel leuk om alles rustig te houden en dan 1 hoofdkleur terug te laten komen, bv. je lievelingskleur.

Die kleur laat je terugkomen in beddengoed, kussens, evt. gedroogde geverfde tak.
Daar kun je dan je sierraden weer in hangen.

Er zijn hele leuke lampen, als je die aanzet heb je een heel plafond met sterretjes, die ook nog wat schitteren.
Dit is echt heel mooi.

Je tafeltje zou ik niet doen met behang, want dat is papier en gaat kapot.
Misschien heeft iemand nog wandtegels of een oude spiegel die je stuk slaat(pas op voor je ogen,dus een bril op en handdoek over tegels of spiegel) deze stukjes zet je dan in gips.

Als je toch kleur op je wanden wil, hou het dan bij 1 wand.

Je kunt ook een thema bedenken:
-Als je van paarden hou, laat je dat steeds terug komen.
-Strand, Water, Bossen, Katten enz.

Weet niet hoe oud je ben, maar kijk ook even verder, verander dingen zo, dat je met een kleine verandering soms weer een andere kamer heb.
Als je daar nu rekening mee hou, is het dan een stuk makkelijker.

En alles hoeft ook niet tegelijk, doe lekker rustig aan, want ik vermoed dat je ook je huiswerk moet maken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je tafeltje wil behangen, doe dit dan met vinylbehang, dit is licht afneembaar. Je kunt ook van die leuke gekleurde wandplanken kopen, bij IKEA hebben ze die in verschillende maten en kleuren, daar kun je je hebbedingetjes op kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig superleuke muurdecoraties, het zijn stickers (gekleurde fotolijstjes bijv) Dat ziet er superleuk uit!