hoe krijg je mooie laag Latex over Porex?

Ik heb het plafond met Porex voorgestereken. Nu probeerde ik (een goede) latex erop te rollen en ik krijg alleen wolkjes. Heel lelijk. Wat doe ik fout?

Toegevoegd na 11 uur:
Het plafond is veegvast, dus ik heb (op aanraden van een schilder) Porex erop gedaan om hechting te krijgen, niet voor de zuigende werking. Bovendien zaten er watervlekken op, en volgens de verpakking moet het dan onverdund. Ik heb het onverdund erop gesmeerd. Het heeft 3 weken gedroogd, dus het is wel droog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst de antwoorden op je vorige vraag afwachten voordat je verder gaat met rollen.

Antwoorden (2)

Wat je fout doet is het rollen. Het moet gespoten worden met een latexspuit, je krijgt dan een mooie egale laag zonder strepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, is dat moeilijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel om zelf te doen. Ik werk zelf bij een stukadoor die ook latexspuitwerk aflevert en je moet het een aantal keer gedaan hebben anders krijg je makkelijk druppels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet niets!
Latex kan je gewoon rollen voor een huiskamerplafond met een goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ging dus niet in dit geval. Ik vermoed een raam latexen ziet er hetzelfde uit.
IK neem aan dat je die porex wel met 3 delen water verdund hebt.Dan is het een kwestie van dat je met een verfrol die je in eeen emmer over een rooster uitrolt (en niet met zo'n verfbakje)de latex gewoon onverdund en vet aanbrengt en goed nat in nat blijft rollen.Het kan gerust zo zijn dat de eerste laag latex nog wel eens goed weg wil slaan in het plafond op sommige plaatsen.Ik neem aan dat je wel latex van een behoorlijk merk merk hebt,dus geen huismerk van een bouwmarkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
IK mag wel aannemen dat die porex droog was voordat je met die latex begon daar je het anders ook in elkaar wegrolt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Porex was droog. Ik denk dat bakje of rooster geen verschil maakt, omdat er hoe dan ook verf op de roller zit, en de haren van de roller maken het onregelmatige patroon. Ik heb 2 verschillende rollers (langere en kortere haren en ander materiaal) geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb ook eerst met kwast erop en dan uitrollen, en een tweede keer uitrollen, en veel en weinig verf en twee soorten latex geprobeerd.