hoe krijg je mooie laag Latex over Porex?

Ik heb het plafond met Porex voorgestereken. Nu probeerde ik (een goede) latex erop te rollen en ik krijg alleen wolkjes. Heel lelijk. Wat doe ik fout?

Toegevoegd na 11 uur:
Het plafond is veegvast, dus ik heb (op aanraden van een schilder) Porex erop gedaan om hechting te krijgen, niet voor de zuigende werking. Bovendien zaten er watervlekken op, en volgens de verpakking moet het dan onverdund. Ik heb het onverdund erop gesmeerd. Het heeft 3 weken gedroogd, dus het is wel droog.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je fout doet is het rollen. Het moet gespoten worden met een latexspuit, je krijgt dan een mooie egale laag zonder strepen.

IK neem aan dat je die porex wel met 3 delen water verdund hebt.Dan is het een kwestie van dat je met een verfrol die je in eeen emmer over een rooster uitrolt (en niet met zo'n verfbakje)de latex gewoon onverdund en vet aanbrengt en goed nat in nat blijft rollen.Het kan gerust zo zijn dat de eerste laag latex nog wel eens goed weg wil slaan in het plafond op sommige plaatsen.Ik neem aan dat je wel latex van een behoorlijk merk merk hebt,dus geen huismerk van een bouwmarkt. Toegevoegd na 2 minuten: IK mag wel aannemen dat die porex droog was voordat je met die latex begon daar je het anders ook in elkaar wegrolt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100