Goedkope afwerking vloer?

Ik moet de vloer in een huis afwerken en zoek een goedkoop alternatief.
De dekvloer ligt er nog niet in dus ik kan nog wat kanten op.
Kan ik een bedrijf laten komen die er een vloer van beton in kunnen maken die heel strak is, afvlinderen? En die ik dan kan coaten?
Wat kost dat ongeveer dan per m2? Afm. is 100m2.

Een dekvloer en dan tegels leggen of parket kost me veel teveel ( snel 30 euro voor tegels, de dekvloer natuurlijk en het leggen van de tegels nog ) dus ik ben heel erg op zoek naar iets wat betaalbaar is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Een (cement)dekvloer kun je ook glad laten afwerken ("betonlook"), dan hoeft er zelfs niets verder meer op !

En anders een gewone cement(dekvloer) met later laminaat of tapijt (let wel op de droogtijd).
Een cementdekvloer van totaal 38 m2 koste mij onlangs ca 1000,- Euro (incl BTW,deels 6%).

Ik neem aan dat er nu een onafgewerkte betonvloer in je huis ligt. Die had je ook meteen "monoliet" kunnen laten afwerken, dan was er verder niets meer nodig geweest....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laminaat is misschien een oplossing, als je een beetje rond kijkt en de aanbiedingen in de gaten houd kun je echt een goedkope vloer kopen.
En anders misschien op marktplaats daar verkopen ze werkelijk alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eens. Laminaat is goedkoop, eenvoudig te leggen en is al verkrijgbaar v.a. 5 euro per vierkante meter.
100m2 is een flinke balzaal.

Laminaat is al verkrijgbaar voor rond 10 euro per vierkante meter inclusief ondervloer. Kun je ook goed zelf leggen.

Denk ook vooral aan het leefcomfort. Koude en of harde vloeren zijn erg onbehagelijk. Er zijn vloerenoutlets die soms nog een partij pakken over hebben van een grote klus. Beetje rondshoppen op internet.

Als het een woonhuis is dan zou ik toch echt een dekvloer er in leggen. Dat kun je ook zelf (wel hoop werk). dat is beter voor vocht, kou, isolatie, geluid, etc

verborgen kosten:
Je stookt je helemaal suf
Je loopt je sokken kapot
Je moet pantoffels kopen
Iedere week valt er wel wat kapot op je harde vloer