Dit kon nog wel eens een moeilijke job worden. Ik had liever gehad dat je vraagstelling andersom was geweest: "van licht naar donker".
Normaal gesproken zou je zeggen schuren, echter omdat het hier om fineer gaat lijkt me dit geen optie.(Je zou alles weg kunnen schuren)
Volgens mij blijft je geen andere keus als opnieuw met licht fineer beplakken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wegschuren is geen optie omdat het fineer is.
Met een lichte kleur er over heen, zal ook niet lukken, dan zou het dekkend moeten zijn, maar dan zie je geen houtnerf meer.
Ik zou er plakplastic overheen plakken in de kleur van licht eiken, zeer duurzaam en tegenwoordig niet meer te zien dat het plastic is, tevens water en vlekken bestendig.
O mijn witte keukenkastjes heeft het 16 jaar gezeten en je kon het niet zien dat het niet echt was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit kun je het beste doen met een brander, maar niet te heet laten worden, daarna met een schuurpapiertje van grofheid 180 erover heen, goed afwassen met ammoniak, en dan met blanke lak erover.