Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is die substantie op het water ?

er staat een regenton naast deze en dat water is proper het komt uit de tank van het regenwater, maar er naast staat een ton met hemelwater, afkomstig van een ander dak. ik vind dit niet pluis, maar waar komt deze "brij" vandaan ? Wanneer men er in blaast, dan komt het water
vrij en zodra je stopt te blazen, sluit de "massa" zich opnieuw

Toegevoegd na 10 minuten:
water komt van een gegolfd platendak, kan dit asbeststof zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij vijvers zie je dit verschijnsel soms ook wel, we hebben het zelf organische olie genoemd.
Het ontstaat in de vijver nadat er iets is verstoord in de watersamenstelling.
Het gedraagt zich ook als olie, als je het wegduwt, ontstaat er even een soort gat, dat daarna weer snel sluit.
Heel vaak is dit goudkleurig
In een vijver gaat het vanzelf weer weg na enkele dagen.
In jouw regenton is er in korte tijd ook veel veranderd aan de watersamenstelling.
Het is weer gaan regenen en alle vogelpoep die er al wekenlang op het dak viel, is er in een keer afgespoeld.
Bacteriën moeten dit weer even gaan afbreken en dat duurt enige dagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt hoor beste Eddy, zover had ik nu wer al niet door gedacht over deze mogelijkheid. jij weet best heel wat meer dan ik, ja dat kan ook niet anders hé ?

Andere antwoorden (4)

Sommige mensen doen een laagje (sla-)olie op het water om te zorgen dat muggen er geen eitjes in kunnen leggen. Misschien is dat het drabje dat je ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wel een hoop stof van de droogte van afgelopentijd. Er zit dan een hoop rommel in de lucht wat dan via het dak in het water terecht komt na een bui. Auto's zagen er ook niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je zegt komt het water van een ander dak dan het water in de ton ernaast.

Wellicht staat er een boom in de buurt van dat dak die zaken als uitgebloeide bloemmetjes of stuifmeel op dat dak heeft laten vallen.
Dit materiaal is dan met het regenwater naar de ton gespoeld en zou op het water kunnen drijven.

Op afstand niet nauwkeurig te bepalen, maar het lijkt mij een logische verklaring.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het zal beslist geen asbeststof zijn, dat komt alleen vrij als je de platen breekt of verzaagt. Het lost niet op in water.

Het spul kan ook afkomstig zijn van mosplekken op het golfplaten dak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Asbestplaat voelt altijd wat ruwer aan, zeker als het lang buiten ligt, dan dakpannen. Ik denk dat het om die reden meer vuil verzamelt dan een dakpannendak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding