Kun je de coating van een tosti-apparaat vervangen?

Mijn tosti-apparaat is op zich nog goed, alleen is de coating goeddeels verdwenen en moet je de boterhammen als ze klaar zijn uit het apparaat schrapen!
Bestaat er een mogelijkheid, een verfsoort misschien, waarmee je de coating opnieuw kunt aanbrengen?
't Is immers zonde om het apparaat nu weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet er ook niet met een mes ofzo ingaan.

Het beste antwoord

Helaas zal vervangen van de laag niet lukken.

Zoals zo veel dingen heb je enorme kwaliteitsverschillen.
Een apparaat van 10 tot 20 euro zal vrij snel zijn "teflon laag" verliezen.
Koop je een aanzienlijk duurder apparaat (vanaf zo'n 50 euro) zal de laag veel langer blijven zitten.

Dus of je koopt geregeld een nieuwe of in één keer een goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die coating is een teflon ( achtige) laag die op de onderlaag gebakken wordt. Dit kan je dus niet zelf doen. Met verf o.i.d gaan rommelen op voedsel apparaten lijkt mij een zeer slecht plan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou het kunnen, een nieuwe kopen lijkt me vele malen goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gegeven dat de coating is verdwenen is een slecht teken. Die coating is juist aangebracht om het aanplakken, -bakken te voorkomen, en is dus kennelijk samen met de tosti's opgegeten. Het is niet zonde om het apparaat met pensioen te sturen. Een nieuwe kopen is veel gezonder.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een stukje aluminiumfolie tussen het apparaat en de boterham leggen. Als hij klaar is gooi je dat weg en het apparaat blijft schoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zul je dan geen aluminiumfolie tussen je broodje hebben?
Ai ai als ik aan de bekende "vullingen"denk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed voor het milieu :-(
Zelf opnieuw coaten zal niet lukken.
Een nieuwe kost 10 euro, da's gezonder dan dit ding blijven gebruiken.
Bij mij gaat die coating er ook altijd langzaam af, dus ik inspecteer m'n boterhammen goed op zwarte stukjes. Vermoedelijk is het geroosterde brood op zichzelf al hard genoeg om de coating te beschadigen.