rot rot hout door?

Als ergens rot hout zit omdat het gelekt heeft en het lek is nu dicht. Blijft het hout dan doorrotten en wordt de plek dan groter of stopt het als het lek dicht is?

Toegevoegd na 10 minuten:
Het hout is hechthout

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's nou dubbel rot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet rot zeg!! Haha

Het beste antwoord

Houtrot welke niet volledig wordt verwijderd zal uiteindelijk al het hout aantasten.
Daarom zaagden wij het ook altijd ruim weg bij kozijn reparaties.
Wanneer een lek weer gedicht is zal het alleen langer duren daar het droger is geworden.
Maar verstandigste is rotte plek verwijderen en nieuw hout plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lek is dicht maar het hout blijft rot. Denk dat het niet verder rot, maar ik zou het toch vervangen. Rot hout is niet prettig.

Toegevoegd na 9 uur:
Is de lekkage binnen? Dan zal het hout niet verder rotten want dan droogt het weer. Als het in aanraking komt met buiten en het kan steeds opnieuw nat worden, dan is het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe nat het hout is geworden en of het hardhout is of wat softer. -toen moeder aan de was was, zag ze 2 vliegen vliegen, er was ook een bij bij, ze gingen onder de deur deur(door), door de ruit eruit, over de weg weg, ze moesten bij het magazijn zijn, pakken pakken- dit ter aanleiding van je vraagconstructie. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een flinke plek zo groot als de bodem van een emmer. Het is in het verleden flink nat geweest maar nu droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+haha die woordspelingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef, dat is heel naar. Ik zou geen risico nemen en het laten vervangen. Het is niet waarschijnlijk dat het door zal rotten als het al een tijdje droog is.Het kan zo maar een keer gebeuren dat het opeens instort. Voorkomen is immers beter dan genezen.
het hout door professioneel bedrijf aan vrijblijvende inspectie laten onderwerpen en evt. laten behandelen. Kijk gerust op Prevoba.nl