Wat zijn de benodigdheden bij overschilderen van lekkageplekken?

Ik heb lekkage gehad, allemaal schuld van aannemer. Hij heeft de lekkage opgelost (sinds juli 2010 mee bezig) maar heeft de lekkageplekken in mijn plafond erg lelijk overgeschilderd. Nu na veel heen en weer bellen en mailen zijn we overeen gekomen dat ik het zelf opnieuw ga overschilderen en hem de rekening van de materialen geef.
Nu wil ik graag weten wat ik hiervoor nodig heb.
Hij heeft de plekken met een kwast overgeschilderd, terwijl dit met een roller had gemoeten.
Ik moet dus hebben:
Een roller
Verfbakje
Witte latex
Afdekzeil

Heb ik ook iets nodig in de trant van isolatieverf? (zoiets hoorde ik laatst ergens)
En is er nog iets waar ik nog niet aan heb gedacht?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Om lekkage, roet en nicotine plekken te maskeren heb je inderdaad isolatie verf nodig. Dit is een verf waarin een synthetische goedje zit dat deze vlekken voorgoed af dicht.
Hierna kunt erover heen met welke verf dan ook.
Zorg er alleen wel voor dat als de vocht plek nog werkt dat u dan de vocht 2 tot 3 maal zo groot overschilderd. een vocht plek kan dan nog wat groter worden.
Voor de rest kunt u het af met normale middelen; zoals

Latex (bezuinig hier niet op, betere verf betekend langer plezier, minder aantal lagen, water afneembaar)
Afdekfolie, kwasten of rollers, verfbak, roerhoutje en de verdunnings (en reinigings) middelen van de verf. In geval van latex is dat water in geval van verf lees eerst de gebruiksaanwijzing. als er staat verdunnen met ..... dan is ..... ook het reinigingsmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Van die isolatieverf weet ik niet. Maar indien nodig is plakband misschien wel handig voor als je langs kantjes moet waar het niet op mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er is een isolatieverf nodig op synthetische(terpentine basis) bijvoorbeeld Alabastine Vlekkencoating.Daarmee ga je over alle doorgeslagen gele plekken.Als je dat niet doet slaan die vlekken dwars door de beste latex heen.Vervolgens een goede latex Sigma Histor Sikkens of Flexa,dus geen huismerk van de bouwmarkt.Verder heb je nodig een verfemmer rooster roller smalle kwast voor langs de randen en een wegwerpkwast voor de vlekkencoating afdekzeil en afplakband.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de latex niet verdunnen daar het de dekkracht beínvloed.
De isolatieverg moet gewoon "puur"erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Alles wat hier boven staat is waar maar neem 1 ding van mij aan (ik ben al 15 jaar schilder ) dit gaat je niet lukken!!!!! Laat het een pro doen die kwast strepen krijg je niet weg met isolatie middel. De water plekken wel je kan hier ook een iso spray van b.v. Probastine voor gebruiken. Maar als jij klaar bent met je plafon en alles is droog en je zit op de bank en jij kijkt naar je plafon blijf je de kwast strepen zien.

Wat ik zou doen is een Schuur blok nemen. Schuur papier p 120 korrel er op en cirkel bewegingen maken op je plafon tot dat je de kwast strepen weg zijn dan de plek overspuiten met iso spray. Dan even koffie drinken ( latendrogen ) herhalen met isospray en dan de volgende dag beoordelen of de water plekken weg zijn zo niet nogmaals bij spuiten en dan je plafon 2 x over latexen.

Als je dan op de bank zit zie je niets meer

Let op heb je hier geen zin in laat dan een schilder komen het is een zeer lastige klus al lijkt het niet zo
Veel sterkte