Hoe kan ik een 220 volt wisselstroom elektromotor aansluiten op 19 12volt accu's?

Want als je 19 12 volt accu's hebt, komt daar gelijkstroom uit. Hoe kun je dat dan toch aansluiten op een wisselstroom elektromotor van 220 volt? Kan ik bijvoorbeeld de motor aanpassen o.i.d. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Een omvormer zet 12 volt gelijkstroom om in 230 volt wisselstroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je doen door een (elektronische) omvormer te gebruiken die van de gelijkspanning een wisselspanning maakt. Dit levert wel verlies op en zo'n apparaat is duur.
Er bestaan ook 220 Volt gelijkstroom motoren.

Toegevoegd na 1 minuut:
De wisselstroom motor zelf aanpassen lukt niet want heeft een heel andere constructie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er toevallig niet een omvormer op je motor van 220 naar 24 volt?
Dan ben je snel klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19 Accu's van 12 volt, dat wordt een zware constructie.
Om e.e.a. redelijk van gewicht te houden, zou je het best 2 accu's in serie zetten, zodat je 24 volt krijgt, en dan een omvormer van 24 volt DC naar 220-230 volt AC.
Als je dan tractie batterijen (accu's) gebruikt, dan gaan ze ook nog langer mee.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft de motor dan evenveel kracht dan dat je 'm gewoon in het stopcontact doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die omvormer maar zwaarder is dan die elektromotor moet dat gewoon kunnen.
en dan nog eens een 19 volt accu is er niet

Toegevoegd na 38 minuten:
Volgens mij zeg je dan
Want als je 19 maal een 12 volt accu hebt
of ik zie het verkeerd als ik 12 19 tik betekend dat tussen de 12 en de 19 volt