Hulp nodig met cylinderslot vervangen.

Ik ben het cilinderslot van mijn voordeur aan het vervangen, ik heb dit bij andere deuren vaak gedaan zonder problemen. Echter heb ik nu wel een probleem...

Verankeringsbout losgedraaid en eruitgehaald, sleutel erin en een klein stukje draaien om het cilinder eruit te krijgen. Echter krijg ik het cilinder er op geen enkele manier uit. Is er een extra beveiliging die ik over het hoofd zie ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je doet het goed. Ik ken ook geen extra beveiligingen. Zou een flinke klap niet helpen? Misschien is de cilinder vasgeklemd.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je hebt wel speciale anti-inbraak slotplaten. Die moet je verwijderen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een finke klap en het losdraaien van de plaatjes hebben geholpen... thanks!

Andere antwoorden (1)

Misschien moet de slotplaten eerst even verwijderen, dan de borgschroef er uit draaien en dan de cilinder er uit drukken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Geen sleutel in het slot steken en er aan draaien, want dan blokkeer je de cilinder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar je moet toch altijd de sleutel een piepstukje draaien om hem eruit te krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, juist niet. Als je aan de sleutel draait, draai je het slot (lip) naar buiten, waarmee je de deur op slot doet en dan krijg je de cilinder er niet meer uit. Als de slotplaten verwijderd zijn (hoeft niet altijd het geval te zijn) en de verankeringsbout heb je er uit gedraaid, dan kun je de cilinder er zo uit drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik geprobeert maar dan nog krijg ik em met geen mogelijkheid eruit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit ie vast gerot. Spuit er eens wat antivastspray in en/of maak het hele slot eens los op de kopse kant van de deur en rommel er wat mee. Misschien zit de cilinder wel wat klem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult echt de cilinder moeten draaien om hem eruit te krijgen. Het lijkt er op alsof je er geen ervaring mee hebt.