wat is de juist volgorde bij het bouwen van een huis als je er 5 jaar over wil doen ?

Kun je bijvoorbeeld een fundament een jaar in de regen en vorst laten staan, en buitenmuren ?
wat is de beste volgorde ?
bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om ff eerlijk te zijn, als je er niks of nauwelijks van af weet, begin er niet aan of neem een aannemer in dienst. Ten goede van jezelf. Er word de laatste tijd al veeeeel geprutst, vooral door die "leuke"(ahum) programma's op de kijkdoos. Van kijken alleen weet je nog niks. Ik ga ook niet zomaar een openhartoperatie doen als ik dat een keer op tv heb gezien(miss overdreven maar get the point).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou sowieso niet bij het dak beginnen en later de fundering toevoegen. Is maar een tip.... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
L*O*L*

Het beste antwoord

als je over een bouw in Nederland denkt... dan is het antwoord nee, dat gaat niet.

de meeste gemeenten hanteren tegenwoordig het beleid dat een bouwrijpe kavel na verkoop binnen 2 jaar bebouwd en bewoond moet zijn.
dit is om speculatie met beschikbare bouwgrond te voorkomen.

is het niet in Nederland, dan kun je een fundering best wel een paar jaar laten liggen voor je verder gaat. heb je de muren staan leg dan ook de verdiepingsplaten zodat de spouw waterdicht wordt en je isolatie niet naar de knoppen gaat. als kozijnen kun je voor noodkozijnen kiezen. immers wind en waterdicht is niet mogelijk zonder goed dak.

heb je het dak er eenmaal op leg er dan wel dakbedekking op. maak je huis wind en waterdicht en je kan als laatste kiezen voor binnen afbouwen.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de antwoorden, het zou dan gaan om (noord) Italie.

Andere antwoorden (2)

Kan op zich wel. In zuidelijke landen, bijvoorbeeld Griekenland, zie je vaak onafgebouwde stukken huis. Dan is het geld even op en gaan ze verder wanneer er weer geld is. Of ze bouwen een verdieping en daarbovenop vast een klein stukje, zodat ze in de toekomst er misschien nog eentje bij bovenop kunnen zetten.

Toegevoegd na 27 seconden:
In Duitsland heb ik ook wel huizen gezien waar alleen de binnenmuur was gezet. Het geld was op en de buitenmuur moest maar even wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Widar, kleine correctie, ze bouwen die huizen niet af vanwege geldgebrek maar er is daar een wet die zegt zolang een huis niet af is hoeft er geen onroerend goed belasting betaald te worden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is het giweda - meestal voor de grootouders, maar maken het pas af als het echt nodig is - vanwege de door jou genoemde reden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hjmch ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die reden heb ik ook gehoord ja. Maar de reden die ik noemde, heb ik ook van Grieken zelf gehoord. Maar goed, dat maakt verder eigenlijk ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in Duitsland worden in bepaalde streken (bv Schwarzwald) de huizen aan de buitenkant aangesmeerd, dus het zou goed kunnen dat je niet-aangesmeerde buitenmuren hebt gezien. Het zou natuurlijk wel kunnen dat sommigen daar een tijdje mee gewacht hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het was echt gewoon een binnenmuur, bestaande uit van die grote blokken. We waren geïnteresseerd in het huis en de eigenaar zelf legde het zo uit.
Fundering kan wel wat hebben... Vaak bouwen ze in het armere buitenland eerst fundering, dan de gelijkvloers af en een jaar of twee later de verdieping