De sleutel draait niet meer in het slot wat kan ik doen?

Ineens draait de sleutel niet meer in het slot. Er zit geen draaibeweging meer in. Ik vroeg me af of het door het door de vrieskou op dit moment komt en heb heet water eroverheen geschud maar niets helpt. Hoe komt het dat een sleutel niet meer draait, is er iets kapot aan het slot zelf?
Kun je het dan op een simpele manier repareren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50.4K

Het beste antwoord

Wat voor soort slot? Het kan zijn dat je het open moet
Schroeven en dan een schroefjes moet aandraaien, kan ook dat de cilinder vast zit... Maar dat ligt dus allemaal aan soort slot... Wd40 / slotolie is natuurlijk een poging waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

het kan zijn dat die dingen binnenin het slot zijn vastgevroren,
maar dit is meer een vraag voor een slotenmaker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen iets te smeren. Gebruik eens WD40, wonderspul!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomt ook vastvriezen in de toekomst (mocht dat de oorzaak zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
joh had je niet hoeven doen! Kon er wel om lachen :)
WD40 is gewoon de bom, ducttape uit een spuitbusje! haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo kun je het zien, of wie het eerst komt. wie het eerst maalt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad wonderspul. Heb al vaak gedacht: "dat wordt een nieuwe". maar toch nog eerst ff wd40 erop en gefikst.
Als het inderdaad vastgevroren zit, zou je kunnen proberen het slot met de föhn te ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
condens kan het probleem verergeren als het weer opnieuw vastvriest, al is het een prima tijdelijke oplossing
Als je denkt dat het door de kou komt, is er water bijdoen niet zo slim...
Als je bijvoorbeeld siliconenspray in huis hebt, kun je dat proberen.
Niet teveel geweld toepassen want dan heb je kans dat de sleutel in het slot afbreekt en ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang en sluitwerk smeer je het best met grafiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer sloten als een gek en bevriest niet! plusje erbij
Misschien moet je een beetje tegen de deur duwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat het slot iets verschoven is in het slot. neme aan dat het een normale huis tuin en kuiken deur is

Toegevoegd na 3 uur:
kan zijn dat de cilinder iets verschoven is in de deur zodat hij niet lekker meer draait,haal aan de zeikant schroefje los en probeer slot iets te bewegen,je kan ook dan als je de sleutel iets draait slot eruit halen,zo kan je zien of die nog goed werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen de sleutel iets minder ver in het slot te doen.
Dus je steekt de sleutel helemaal in het slot en trekt het dan iets terug.
Een slot bestaan uit allemaal pennetjes en wellicht is er binnenin iets geschoven.

P.s. NOOIT water in/op een slot gooien. Als je denkt dat een slot bevroren is, doe dan warm water in een plastic boterham zakje en houdt dat tegen het slot aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bekende recept, beetje cola doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom is grafietpoeder (gemicroniseerd) beter voor sloten dan een spray zoals WD40 ?? Creëert die grafietpoeder niet smeuigheid in het slot . ?? En kan de vochtigheid van de olie van WD40 niet bevriezen bij grote kou . ?? Het komt vaak bij mij voor dat een gewoon slot in de straatdeur (dus bijna buiten) in de winter plots moeilijker glijdt bij het opendraaien en heel onverwachts is alles weer gewoon en in orde .Heeft het iets met de vrieskou te maken ??
Er is speciale slotspray. Busje lijkt erg op WD40.
WD40 trekt meer stof aan dan de echte slotspray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje olie in het slot doen, daar wordt het soepeler van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het slot bevrozen is verwarm uw sleutel met en aansteker en steek hem erin, even in laten en af en toe herhalen.
Blaas ook warme adem in het slot.

Is het niet van de vries, probeer voorzichtig de sleutel iets dieper te krijgen door er voorzichtig met je schoen op te kloppen en probeer hem dan terug te draaien.
Ook zoals reeds gezegd je sloten af en toe onderhouden
met graffitolie.