Sinds ik de mengkraan op de badkamer eraf heb gehaald en er op heb gezet, maakt hij herrie, vooral als ik de temperatuur verhoog. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Ik lees uit u verhaal dat u de oude kraan weer terug hebt gezet. Als de kraan het daarvoor goed deed, dan is het onwaarschijnlijk dat het de kraan is. Tenzij u de kraan schoon hebt gemaakt met ontkalkings middelen. hierdoor kan het zijn dat de thermostaat van de kraan aangetast is.

Als u geen buizen hebt afgezaagd of afgesneden dan kan het ook geen braam zijn.

U heeft het water erafgehaald dus zit er zeker lucht in de leidingen. Als u dan de druk er weer opheeft en de kraan opendraait dan komt er eerst lucht en een hoop geratel. dit verdwijnt echter al na een paar minuten.

Het gaat volgens u om de warmewater gedeelte. Hebben ook meerdere kranen hier last van. Zo ja, dan is het waarschijnlijker dat het de ketel is. Heeft alleen deze kraan er last van dan zal het bijna zeker aan de kraan liggen.

Mischien is het mogenlijk om twee kranen te ruilen zoals uw bad en douchekraan. Hierdoor kunt u misschien het makkelijkste vast stellen of het de kraan of het systeem is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je op de een of andere manier een braam hebt gekregen op de aansluiting van de kraan op de leidingen. Nog eens losmaken, schoonmaken en schuren zodat de braam weggewerkt wordt. Dan is je probleem verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat maakt er herrie? de kraan of de warmwaterleiding?
heb je een geiser, boiler of combiketel vaak waneer men een gehorige leiding heeft komt dit doordat er lucht in de leiding zit. Dat word dus ontluchten. Als er een doodlopend stuk aan leiding bij de kraan zit kan je wel eens een probleem hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil er nog even aan toevoegen dat als je een leiding hebt waar speling opzit telkens oenk! hoort zegmaar. dus kraan open en als hij dichtgaat hoer je oenk.. Dat kan je verhelpen om je buis vast tezetten met de klemmen die daarvoor in de bouwmarkt te koop zijn.

verder zijn de antwoorden compleet.
als hij lawaai maakt als het water loopt is het bijna zeker een braam. (geen fruit)
als het borrelt is het gek genoeg lucht;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je misschien teflontape gebruikt? Het kan gebeuren dat er een gedeelte over de opening van de wartel is gegaan. Dit is vrij eenvoudig te herstellen.