Eén van de verwarmingsplaten in huis wordt niet meer warm. Hoe kan dit en kan ik dit zelf verhelpen? De overigen werken prima.

Toegevoegd na 3 dagen:
Heb inmiddels alles ontlucht en ketel bijgevuld. Heb nu alle radiatoren uitstaan, behalve degene die het niet deed. Maar helaas, hij wordt niet warm.
Iemand nog andere ideeen?
Ik heb wel eens iets gehoord over een palletje onder de knop van de radiator, maar weet er het fijne niet van.

Toegevoegd na 3 dagen:
Inmiddels ook de thermostaatknop eraf gedraaid en een paar tikken gegeven naast het palletje. Geen effect. Daarna de thermostaatkraan verwisseld met de kran van een radiatorplaat die het wel deed. Ook geen effect.
Ik vond dat ik erg technisch bezig was, maar helaas nog steeds geen effect. Wie komt er met DE oplossing. Anders toch maar een monteur?

Toegevoegd na 1 week:
Helaas, alle aangedragen oplossingen geprobeerd, maar nog geen resultaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

de kraan open draaien

Toegevoegd na 3 dagen:
Als de radiator lange tijd heeft dicht gestaan,gaat het rubbertje vastplakken.Draai je de kraan open,komt er geen water door.je zal de druk van de leiding moeten halen en de kern van de kraan demonteren.Zodat je bij het rubbertje kunt
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk dien je de radiator te ontluchten.

Als er namelijk lucht in de leiding zit of in de radiator wordt hij niet meer of gedeeltelijk warm.

Voor ontluchting kun je op internet voor instructies kijken.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande heeft het over ontluchten. Dit kan inderdaad helpen. Ik heb hier een filmpje van gekeken op
YouTube. Wordt alles duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom heb je de link naar het filmpje niet bijgevoegd?
Inderdaad de radiator ontluchten, lucht is niet warm te krijgen in een radiator.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ketel goed bijvullen ontluchten zoals de anderen hier reeds zegen en de kranen van de andere radiatoren desnoods iets dichter draaien.Mischien zitten er in die leiding van deze radiator wel wat meer bochten en het water door de installatie zoekt altijd de makkelijkste weg om te circuleren.Dus als je die ander kranen dan wat dichter draait moet deze wel meelopen als je zijn kraan wijd open zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou eens bij bochten kijken als je die iets los draait kan je zien of er lucht ontsnapt de beruchte luchtbel dus als het lucht er uit stroomt hij door weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk heb je een danfoss thermostaatkraan op deze radiator zitten.dat zijn echte rot dingen.als je de knop er af haalt en de kraan echt een paar hele flinke tikken verkoopt kun je geluk hebben dat de kraan dan weer fuctioneert.je kunt ook een verstopping hebben in het leidingdeel naar de radiator toe.succes....