Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt er als je wietplanten thuis kweekt onderscheid gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke planten?

Pas na een paar maanden weet je of het mannen of vrouwen zijn. Dus als je met 10 zaadjes werkt weet je pas na een paar maanden of je vrouwtjes hebt. Dus de eerste maanden mag je bij wijze van spreken 100 planten hebben?

Ik bedoel uiteraard of 100 mannelijke planten net zo strafbaar zijn als vrouwelijke planten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom zou je mannelijke planten kweken en hoe kom je aan de stekjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bedoel ik... hoe kom je aan mannelijke stekken en waarom wil je die hebben? nu zie ik pas dat pim het over zaaien heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha oke :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bedoel je door justitie?

In Nederland wordt in het gedoogbeleid voor het telen van vijf of minder planten geen onderscheid gemaakt tussen mannelijke of vrouwelijke planten.

In België wordt dit onderscheid wel gemaakt: het wordt daar gedoogd als je maximaal één vrouwelijke plant hebt. Ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt dat het hebben van mannelijke planten (die veel minder, maar niet géén THC bevatten) sowieso wordt toegestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt het in principe niet zien aan de zaadjes, maar wel wanneer ze opgroeien, dan haal je de mannelijke ertussenuit, want daar groeien geen wiettoppen in.
Je kunt of feminized zaad kopen. Hier was eerder al een vraag over, zie link

Toegevoegd op 09-06-2009 15:37:41
Volgens mij wordt er voor het aantal te gedogen planten officieel geen verschil gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke planten, maar waarschijnlijk knijpen ze bij mannelijke planten eerder een oogje dicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je mannelijke planten willen kweken?
En alle stekjes die je koopt zijn vrouwelijk...

En de mannelijke toppen kun je niet roken... Dus dat is geen drugs, dus die mag je zoveel kweken als wil...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een moederplant. :D

je heb idd vrouwen nodig.
wat nog meer
lampen isolatie matriaal
een leeg staande kamer, huis, of kas.
luchtfiltersysteem, water, aarden en bakken.
:D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de tuin gaat het ook prima hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar is het hebben van mannelijke planten ook strafbaar, dat wilde ik weten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang je niets gebruikt om het te kweken en er dan 5 heb mag dat.
er word weldegelijk onderscheid gemaakt. omdat de vrouwelijke wietplanten een hoger marihuana gehalte hebben. en kunen deze voor meer worden verkocht. vaak is nederwiet afkomstig van een vrouwelijke wietplant omdat nederwiet ongeveer 8.9% marihuana gehalte heeft. dat is boven het gemiddelde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding