Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een gleuf in een tochtstrip van een koelkast dichten?

Ik heb een wat oudere koelkast waarvan de tochtstrip een gat of gleuf heeft, waardoor deze niet meer goed afsluit. Ik wil deze dichten, is daar een geschikte manier voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Gaat het dan om de een scheur in de tochtstrip?

Het nadeel van repareren van een dergelijke oude tochtstrip is dat hij na het repareren maar zo op een andere plek kan gaan scheuren. Bovendien blijft de oorspronkelijke gleuf altijd een zwakke plek.

Daarom zou ik, in het geval van een oude koelkast, er eigenlijk altijd voor kiezen om de gehele strip te vervangen als dat mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stukje 'ducktape' dicht het wel af en als je het wat verder aanbrengt als de huidige scheur zal het ook niet verder doorscheuren.
die afdichtstrip heeft wel z'n langste tijd gehad vrees ik dus je doet er goed aan een vervangende strip te zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rob van de smaakpolitie zou zeggen: "Daar word ik niet vrolijk van".

Rubbertjes moet je eigenlijk vervangen. Ze schijnen duur te zijn. Ik zelf heb het zelfde probleem opgelost met een stukje plakband. Je moet er snel bij zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is wonderlas van alabastine. Deze lijm kun je ook gebruiken voor rubber laarzen, waterbedden, luchtbedden en fietsbanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding