Kan je als concument ergens iets in plastic laten maken (potje, doosje, speelgoed of what ever)?

Net als dat je hout in vorm kan laten snijden of iets dergelijks?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Er zijn veel bedrijven die zich hiermee bezig houden. Echter, vaak zijn de kosten om een produict te maken vooral de kosten om een mal te maken. Dus als je een product 10.000 keer laat maken is het per product veel betaalbaarder dan voor een exemplaar.

Hier een lijst: http://chemie.europages.nl/bedrijvengids/did-chimie07/hc-08233A/pg-2/Spuitgieten-van-rubber-en-kunststof.html

In ontwerpfase maken onterwerper gebruik van 3D printers. Via dit 'rapid prototyping' proces wordt een 3D figuur gemaakt waar de ontwerpen dan fouten uit kan afleiden. Dit is echter te broos voor dagelijks gebruik.