Mag knop bovenaan handdoekradiator?

We hebben een handdoekradiator voor in de badkamer. De leidingen komen van boven. We willen de draaiknop ook bovenaan. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet zonder stromingsbuis.
Radiators zijn er standaard op gemaakt aanvoer van boven afvoer van beneden.
Als je allebei de leidingen van boven wil aansluiten moet je een stromingsbuis in de radiator plaatsen (ong. 15 euro) zodat de normale doorstroming plaatsvindt.
Voor de ontluchting moet je dan een ontluchting boven op maken want die mag niet ontbreken.

Als je een thermostaatkraan wil plaatsen neem er dan 1 met een voeler op afstand anders slaat hij te snel dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het maakt niet uit waar in de leiding hij zit, het ie een gesloten systeem.

Toegevoegd na 28 seconden:
ie = is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een thermostaat knop, houdt er dan rekening mee dat het boven in een kamer warmer is als benden...
de kraan zal dan voor het gewenste resultaat wat hoger moeten worden ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Ik zou in de badkamer geen thermosstaatknop nemen. In de badkamer mag het gerust wat warmer zijn. Een designradiator heeft meestal minder vermogen dan een gewone. Als het af moet koelen kan je de deur naar de gang open zetten.