Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een stukje waterleiding in de kelder vervangen door een flexibel. Nu komt er bijna geen water meer uit de kraantjes. (de hoofdkraan staat open

Sinds ik de hoofdkraan terug open heb gedraaid en er duidelijk terug druk op de leiding zit komt er bijna geen water meer uit de kraantjes. Zit er lucht in de leidingen? Ik heb ze volledig laten leeg lopen. De waterdruk zou de lucht er toch uit moeten kunnen persen?
Iemand raar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Beetje weinig info voor een goed advies. Het eerste dat bij mij opkomt:

- is het vervangende stuk een andere diameter?
- is er een lekkage?
- heeft de vrieskou invloed op je leidingwerk?
- is het vervangende stuk goed afgebraamd?
- zijn de aansluitingen goed afgebraamd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit waarschijnlijk een lek die je niet zo kunt zien,dan is er ook bijna geen druk op het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een waterleiding moet op weg naar de kraan verkleinen. Dus bij voorbeeld het begin vanaf de watermeter 22 mm dan verder met 15 mm en eventueel het laatste stuk 12mm. Als je een stukje leiding ertussen zet van een grotere diameter heb je grote kans op drukverlies. Het mogelijke gevolg is dan een slap straaltje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem zit bij de hoofdkraan,doorat deze weinig gebruik word blijft de stift hangen.Door deze een aantal keren open en dicht te draaien kan deze weer loskomen en heb je weer volop druk.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit probleem heb ik zelf meegemaakt bij mijn vakantie woning.Dus als deze dicht gedraaid word gaat een stift of voering naar beneden die het water afsluit en als je hem open zet moet deze weer omhoog komen.Toen hebben we een aantal keren de kraan open en dicht gedraaid en toen was alles weer goed.Niet geschoten is altijd mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding