Mijn vloerverwarming komt niet hoger als 30 graden waardoor het binnen niet warmer word dan 20 graden. Wat is het probleem?

Toegevoegd na 7 minuten:
het betreft hier de watertemperatuur van vloerverwarming (30 graden)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

30 graden is de juiste temperatuur in de winter. Een vloer moet opgewarmd worden. Dit duurt even bijvoorbeeld 24 uur. Als de vloer eenmaal is opgewarmd straalt hij de warmte uit en heb je de zorg dat hij op temperatuur blijft.

Mijn advies is: zet de kamerthermostaat op de dagtemp. 19 of 20 graden en de nachttemp. 17 graden. Zet de kachel niet uit als je een daagje uit gaat en zeker niet voor een uurtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vloer of het water? De vloer zelf moet ook niet warmer dan 30 graden oid zijn; Wij hebben thuis de verwarmingssensor in de vloer op 22 graden gezet.

Heb je wel voldoende oppervlak op de hele ruimte te verwarmen (Oftewel: Voldoende buis & vloer opp. voor de hoogte & grootte van de ruimte).

Als eht het water in de vloerverwarming is, dan staat OF de ketel te koud, OF is er iets mis met de warmtewisselaar voor je vloer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je vloer niet goed genoeg geïsoleerd en sta je de fundering te verwarmen. Is nog wel raad voor als je een kruipruimte hebt. Dan van onderaf isoleren. Wel een rotklus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude vloerverwarmingspijpen liggen ver uit elkaar (20-30 cm) en moeten om dezelfde warmte af te kunnen geven, warmer zijn dan moderne vloerverwarmingen. Die pijpen liggen ca 8-15 cm uit elkaar en werken met temperaturen van 25-35°C. Deze temperatuur wordt door de verwarming insgesteld/geregeld/gestuurd.

Vloerverwarming is traag, dat houdt in dat de temperatuur sterk afhankelijk van de warmteafgifte van de vloer is (tegels, parket). Bij tegels zal de gewenste temperatuur binnen een dag bereikt (kunnen) zijn; bij parket kan dit ook wel 2 dagen duren.