Hoe kan je een la vastzetten, zodat deze er niet meer uitkukelt als je hem open trekt ?

Ik ben een vrouw.

Toegevoegd na 13 minuten:
@ Eleo, zachtjes de la open trekken werkt niet altijd bij kinderen ;) ik wil voorkomen dat ze een la op hun hoofd krijgen zodra ze hem open trekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie toevoeging ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pffff
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een man en vraag die het voor je te regelen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ken een echtpaar dat hun kinderen verbood de la open te trekken. Deden ze het toch, tja, dan kregen ze wel eens een la op hun hoofd. De schade (aan kind en la) was klein, het leereffect was groot. De kinderen zijn nu 7 en 9, en het zijn prachtige kinderen geworden, die heel spontaan zijn, maar zich ook kunnen inhouden wanneer dat nodig is. Het zijn kinderen geworden die gevoel hebben voor mensen om hen heen, en voor hoe je met voorwerpen en materialen dient om te gaan om geen schade te krijgen. Niet bezeren is niet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw Cryofiel, en dat alleen doordat ze geleerd hebben een la niet open te trekken. Hoe simpel kan het leven toch zijn he? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook een vrouw! Wat toevallig! Zullen we wat afspreken?
Cryofiel
13 jaar geleden
@ElCapitan, hihi, nee hoor, het gaat om het algemene principe. De kinderen worden gewaarschuwd voor domme dingen, maar ze krijgen alle gelegenheid die domme dingen toch te doen. Ook als het pijn doet. Ook als ze er blauwe plekken, flinke schrammen, of kneuzingen van kunnen krijgen. Alleen als iets echt gevaarlijk is, of als de schade te groot zou zijn, zorgen de ouders ervoor dat het écht niet kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cryofiel .. ik wil het hele jonge kinderen niet aan, kind van 4/5 jaar, snap ik, die doet het dan ook maar 1 keer, maar de iets jongere kindjes willen nog weleens iets vergeten he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ ElCaptan, ik lig hier helemaal dubbel ;)
Cryofiel
13 jaar geleden
@Lunaes, ja, je moet er wel rekening mee houden of het kind zal leren van een auw-ervaring. Afhankelijk van waar het om gaat, werkt dat vanaf 3 of 4 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discrimineert die la of zo? Dan moet je 'm alleen laten openen door een man misschien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Stippel haha

Het beste antwoord

achter aan de zijkant van de lade een gaatje boren en een houtenplug[duvel] er half in duwen dan zal de lade blijven hang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er bestaan van die handige la-stopjes, een soort plastic boogje. vast te koop bij de bouwmarkt.
enne: zachtjes trekkend de la openen helpt ook natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla aan het begin van de geleider een dopje op. Die witte dingen met een spijkertje erin.

Is de kast niet van hout, dan haal je het spijkertje eruit en lijm je het dopje vast. Zo creeer je een blokkade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het plaatsen van een magneetje aan de achterkant van de lade en een andere bijna aan het eind van de geleider zou wel eens effectief kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Moolkeesje,.. ik snap de logica van een magneet niet in deze,.. ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien omdat je een vrouw bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra de beide magneetjes elkaar bijna raken, zullen ze elkaar afremmen en weet jij dat je moet stoppen met trekken aan de lade.
Er zijn speciale kindersloten in de handel (zeker bij prenatal of andere babyzaak) Wij gebruiken die zelf bv in de caravan, zodat de la onderweg niet openschiet.
Hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Het is een haakje met stop, de la gaat een klein stukje open, je duwt met je vinger het haakje van het stopje en pas dan gaat hij open.

Toegevoegd na 2 minuten:
foto lukt niet - ik probeer het nog eens

Toegevoegd na 5 minuten:
sorry, blijkbaar lukt een .bmp foto niet, maar als je op google afbeeldingen zoekt naar plastic kinderslot voor lades moet je hem wel vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een toevoeging dat je vrouw bent. Daarmee zal ik dan maar rekening houden, vanuit het cliché dat je absoluut niet technisch bent...

Zoek een technische man!!!

---

Als je dit antwoord te voor de handliggend vindt, zal ik je een technisch advies kunnen geven. Maar de bovenkant van het binnenwerk lager, behalve de achterplaat. Dan kan je een schroefje in de slede doen bij de opening. De lade blijft daar dan achter hangen.

Ook kan je ladegeleiders erin maken. Daar zit dit mechanisme al in gebouwd.

Mocht je dit niet begrijpen... zie het eerste deel van mijn antwoord.