Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een muur met structuurverf kan ik her over heen behangen of zal je dat altijd blijven zien.Ik wil dik behang gebruiken wat kan over schilderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

als je de muur glad schuurt, kan je overheen behangen..
en je hebt behang welke overschilderbaar is ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een probleem gaat krijgen met de hechting van 't behang op de 'ruwe' ondergrond. Met een vlakschuurmachine eerst mooi egaal maken geeft je mogelijkheden.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een muurschuurmachine daar kan je de muur weer mee glad krijgen, ik zou niet gaan behangen over structuurverf het kan wel maar kan haast niet mooi worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Yes,

Over structuurverf kun je niet behangen (je blijft de structuur dan zien in je behang, hoe dik je behang ook is)
Om de structuurverf weg te halen, moet je NIET gaan schuren , dat kost je héél veel schuurpapier !!
Een simpele en goedkope manier is om het glad te maken met een baksteen.
Je gaat met de baksteen over de muur heen, net zo lang dat alle spikkels van de structuur verdwenen zijn en de muur glad is.
Daarna kun je behangen.

Succes,
Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alabastine Muurglad gebruiken. Je krijgt eenvoudig een strakke muur waarop je kunt behangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje opschuren met heel ruw schuurpapier en dan helemaal uitplamuren of als het echt een groffe structuur is dan moet het worden bezet. Hele lichte structuren kan je eerst overplakken met een patent- behang. Daarna behangen met uw behang naar keuze. De patent is een vliesbehang die kleine scheurtjes en oneffenheden dekt. Als het behang dat je gekozen hebt, vliesgedragen is heeft geen belang. 1 laag vlies dekt zulke oneffenheden niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding