Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Hoe gaan winkels om met garantie op externe harde schijven?

Ik heb een externe harde schijf, die binnen de garantieperiode stuk is gegaan. Nu kan ik ermee terug naar de winkel, maar omdat er persoonlijke documenten op staan, laat ik hem daar liever niet zomaar achter.

Hebben winkels een speciale procedure voor dit soort gevallen?

Overigens vermoed ik dat alleen de elektronica van de behuizing stuk is en dat de harde schijf zelf het nog wel doet als ik hem in een nieuwe losse behuizing zou plaatsen. Vernietigen of weggooien zou dus wel zonde zijn. Bovendien zou de informatie op de schijf voor iedereen te lezen zijn.

Hoe lang zit er garantie op schoenen?

Ik heb in december 2013 een paar dure schoenen gekocht voor mijn werk. Ik moet veel lopen en bergschoenen of stevige wandelschoenen kan ik niet goed op lopen. Maar op sportschoenen wel.

Ik heb dus deze schoenen gekocht:
http://www.stylepit.nl/salomon-zwart-shoes-xa-pro-3d-ultr-226653-4?source=CrossSellProductPageRight
Ze zijn nu wat goedkoper, maar ik heb er toen €135,- voor betaald.

Ik heb ze gekocht bij: http://www.wimjaquetsports.nl/ in de winkel zelf.

Alleen nu ontdek ik zojuist dat er bij bijde schoenen in de bovenkant een gaatje komt te zitten op de plaats waar het touw vetertje bij elkaar komt onderaan.

Ik vind dat eigenlijk niet normaal, voor zo'n dure schoen van zo'n merk. Daar had ik meer van verwacht. Het gaatje is nog vrij klein maar je ziet al aan het rafelen dat het groter gaat worden.

Ik doe niets anders dan lopen op die schoenen (soms wel veel trappen 42 trappen per dag 5 dagen in de week) en zitten achter een bureau.
Als ik thuis kom gaan de schoenen uit en berg ik ze op in een lade. Ik draag ze niet buiten het werk om.

Is dat normaal dat het zo snel stuk gaat? Of verwacht ik te veel?

Heb ik zonder aankoopbon (maar wel met contract) recht op garantie?

ik heb op 26-11-2013 de iPhone 5s besteld via de website van hi, nu zit mijn scherm niet goed vast op mijn telefoon waardoor hij constant tikt.
Ik kan nergens de aankoop bon meer vinden maar heb wel een overeenkomst waar ook alles opstaat.

Bij de hi winkel accepteren ze dit niet als garantie bewijs, wat kan / moet ik nu doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing