Wat kan je doen als je geen geld hebt voor kleding en toch kleding nodig hebt?

Stelen is geen optie :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van werken voor je spullen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werk al maar kan niet rondkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flauw hoor, vind het een goede vraag en al die bruikbare tips zijn super en ook nog eens heel erg milieuvriendelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer werken is meer belasting betalen
ik spreek uit ervaring
ik heb er moeite mee dat je niet mag werken hoeveel je wilt
(en normaal belasting betalen)ze ""straffen"" je altijd en dat ontmoedigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag wel werken hoeveel je wilt. En je mag ook verhuizen zodat je nog minder belasting hoeft te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;) "stelen geen optie"lijkt me logisch

Antwoorden (19)

Bij ons in de buurt is er de kringloop,het kost natuurlijk wel iets,maar niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oude kleren die je niet meer leuk vind/niet meer aantrekt enz op marktplaats zetten bijvoorbeeld om te verkopen en van dat geld dat je daar weer mee opbrengt kun je weer nieuwe kleren kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de Zeeman/Wibra :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
desnoods op afbetaling bij neckermann ofzo maar dat zou wel mijn laatste keuze zijn zie voorgaande antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeeeee!
Probeer iets te verkopen wat je niet meer gebruikt,
oude cd`s, boeken, pannen,
en van dat geld kan je dan wat nieuwe kleding kopen
13 jaar geleden
Je kunt kijken of je een kledingbank in de buurt hebt. Mensen met een laag inkomen kunnen daar in aanmerking komen voor gratis kleding (nieuw en/of 2e hands. Wel heb je soms een verwijsbrief nodig van een instantie die "achter je aanmelding staat". Dit zou bijvoorbeeld een uitkeringsinstantie zijn, of een schuldhulpverlener of maatschappelijk werker kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site worden zes tips gegeven, wellicht zit er wat bruikbaars bij: http://www.hoedoe.nl/geld/recessie/hoe-kom-ik-aan-gratis-kleding
Amadea
13 jaar geleden
Op de rommelmarkt is ook vaak kleding te koop voor een prikkie.
Je kan het ook combineren, verkoop je eigen oude spullen waar je toch niets meer mee doet op dezelfde rommelmarkt en koop er kleding voor terug.
Verder bestaan er ook ruilwinkels, zie link, zitten op meerdere plaatsen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op marktplaats, daar wordt regelmatig gratis kleding aangeboden. B.v. Een volledige garderobe herenkleding maat 54 of zo.

Je kunt ook zelf een oproep plaatsen op marktplaats.

Ook op www.ruilen.nl kun je kijken. Misschien heb je iets wat je niet meer gebruikt en kun je het ruilen tegen kleding.

Advertentie plaatsen bij de A.H.

Vraag familie, vrienden of ze nog wat voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Action, Zeeman, Aldi, Lidl, Wibra, heel misschien bij de kringloop (kan soms duur zijn) of vraag vrienden of ze iets hebben en anders niet gebruiken of weg willen gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige kringloopwinkels hangt alles netjes gewassen en gestreken, voor een prikkie in de winkel. B.v. 1-10 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak er al jaren een sport van om geen winterjas te hoeven kopen. Dat vind ik nogal een dure aangelegenheid. Dat lukt prima!!
Als de nood heel hoog is kan men bij een kerk of het Leger des Heils aankloppen. Zelfs een kringloopwinkel kan bv iemand gratis helpen die na een brand niets meer heeft.
Kijk ook eerst even naar uw uitgavenpatroon.
Natuurlijk willen we alles hebben, maar daar hangt altijd een prijskaartje aan.
Kijk of er abonnementen o.i.d. de deur uit kunnen. Alles wat u lezen wilt vindt u in de bibliotheek, ook internet.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in Nederland in verschillende plaatsen de zg Weggeefwinkels. Daar kan je alles gratis meenemen. Kijk hier eens voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.gratisoptehalen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Organiseer een kledingruilmiddag met een groep vrienden/ vriendinnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast al de goede tips die hier zijn gegeven, is het misschien nodig om te bekijken of je jouw financiën anders kan regelen. Neem desnoods iemand aan de arm hiervoor.
Dat kan bij jouw gemeente, en er is een online site waar je advies kan vragen:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=88629
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer jij geen geld hebt maar toch kleding nodig hebt, dan ga je kijken of je iets in je huis of kamer kan missen. Iets wat je dubbel hebt of iets waar je niks meer mee doet en dan ga je dat proberen te ruilen. Voor een trui of een broek of jasje.
Eerst vrienden en bekenden langs want die hebben misschien zonder dat je het zelf wist best wel belang bij bijvoorbeeld jou oude boek of knuffel en wanneer je bij je vrienden niet slaagt( verkeerde maat broek of zo iets ) dan kun je ook een advertentie plaatsen op bijvoorbeeld marktplaats.
Wanneer je voor korte duur iets nodig hebt bijvoorbeeld geschikte kleding voor een feestje of receptie dan zou je het ook gewoon even tijdelijk kunnen lenen.
(Ik leen ook geregeld kleding uit aan vriendinnen die tijdelijk heel erg zijn aangekomen en later weer terug op gewicht zijn en daar geen kleren voor aan willen schaffen of die een bruiloft hebben en zelf geen zin hebben of geld hebben om zelf een jurk te kopen) Na die tijd even wassen en weer terug geven en je bent weer even gered.
En je zou eventueel ook nog kunnen aangeven bij mensen dat als hun van hun overbodige kleren af willen jij er nog wel belang bij hebt.Sommigen mensen vinden het misschien wel een vreemd idee dat er iemand in hun oude kleren rond wil lopen , maar ik ben juist altijd heel erg blij als ik iemand blij kan maken met mijn kleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2e hands is een goede optie. Als ik naar mijzelf kijk: ik koop heel veel en na en jaar of zo doe ik het weer weg, meestal nog in goede staat. Marktplaats e.d. afzoeken is dus heel lucratief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen..naar de kringloop gaan om goedkoop kleding te kopen..
je kunt met de kleding die je nu hebt ook creatief zijn.knip de pijpen af van een broek die je niet veel draagt,maar nog een leuke korte broek kan wezen.
fleur een t -shirt op met knoopjes,lintjes,embleempjes.
knip de mouwen uit een bloesje of t-shirt...doe aan de zoom van een iets te groot shirt een knop ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt voor een habbekrats je kleding bij een kringloopwinkel. Sommige mensen die overtollige kleding hebben brengen dat gratis naar de kringloopwinkel. Die winkel kan het weer verkopen aan jou, waarbij de opbrengst (vaak) aan goede doelen wordt besteed.