Kan ik mijn geld terugeisen bij een product dat niet deugt?

Ongeveer een jaar geleden heb ik oordopjes gekocht. Deze zijn kapot gegaan, wat niet aan mij lag. Ik heb ze opgestuurd en kreeg nieuwe. Wederom zijn die kapot gegaan. Opnieuw vervanging gekregen.

Nu is weer het product kapot. Allemaal nog binnen garantietermijn. Nu vind ik dat dit product dus niet deugt. Nu willen ze weer een nieuw setje oordopjes sturen, maar ik vind dat het hele product ondeugdelijk is. Mag ik mijn geld terugeisen? Aangezien ik nu al weet dat hij toch weer voor de 4e keer kapot gaat. Wat is hier de wet over? Heb ik recht op geld? Of kunnen ze gewoon voor een 4e keer een nieuw setje oordopjes sturen? Dit product klopt niet. Wat kan ik het beste doen?
Aanpassing: Ik probeer hem in de categorie "winkelen>garantie, retourneren en voorwaarden" te doen maar door een glitch komt hij steeds onder electronica.

Antoni
een jaar geleden
@pijjip, je hebt nu al drie, bijna vier keer het product opnieuw ontvangen voor de prijs van één. Een winkelier die nu nog jou je geld terug zou geven (en dat bij alle klanten met problemen doet), is heel snel failliet, zo vermoed ik. Nee, ik denk dat je weinig kans hebt je geld nog terug te krijgen. Maar je kan het proberen, al lijkt het mij vergeefse moeite.

Antwoorden (2)

Ja, je kunt natuurlijk je geld terug eisen als je een product koopt wat niet deugt. Of je je geld ook terug krijgt hangt een beetje af van waar je je aankoop deed: bij een Nederlandse (web)winkel, of in China?
een jaar geleden
Helaas houdt de verkoper zich aan de regels. De oordopjes worden steeds vervangen. Alleen als de verkoper geen nieuw product kan leveren, kun je de koopovereenkomst beëindigen (ontbinden). Je hebt dan recht op je geld terug.

Je kunt natuurlijk wel je geld terugvragen. Maar niet eisen.
een jaar geleden