Moet je alsnog de verzendkosten betalen met Klarna?

Ik heb iets besteld bij de ZARA met klarna voor €10,00 + €3,95 verzendkosten dus in totaal €13,95. Nu wil ik dit product gewoon terugbrengen in de winkel, omdat het niet past. Hoef ik dan het gehele bedrag niet meer te betalen of moeten de verzendkosten wel?
*wel alsnog betaalt worden?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
4.7K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Kijk naar wat er in de voorwaarden staat.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Gedaan, kan het niet vinden. Vandaar dat ik het hier vraag.
SentWierda
een jaar geleden
@KeesWim. Het gaat in dit geval om kopen via de website en retourneren in de winkel.
De link heeft betrekking op kopen via de website. Dan moet de klant extra betalen: porto- en verzendkosten..
Waar staat dat de winkel bij retourneren moet opdraaien voor het terugbetalen van deze door de klant (vrijwillig) veroorzaakte extra kosten?

Het beste antwoord

Nee. Als je de gehele bestelling retour stuurt of brengt naar een fysieke winkel, dan krijg je ook de betaalde verzendkosten terug. Dat is wettelijk zo bepaald en geldt dus ook voor Zara en ook voor aankopen via Klarna.

Alleen als je bijvoorbeeld 2 items hebt besteld en je brengt er eentje retour, dan moet je wel de verzendkosten betalen omdat je ook iets van je bestelling houdt. Breng je de hele bestelling terug, dan krijg je dus ook je betaalde verzendkosten terug.

Als het was besteld met Klarna en je had nog niet betaald, dan wordt het openstaande bedrag verlaagd met die € 13,95. Was dat alles dat je via Klarna had besteld, dan hoef je dus niks meer te betalen.

Als je het artikel terugbrengt in een fysieke winkel, dan wordt door de winkel doorgegeven dat jij het retour hebt gebracht. De bestelling wordt in je account aangepast en dat wordt doorgegeven aan Klarna. Je krijgt dus geen geld terug in de winkel. Ook als je het product al betaald zou hebben (direct bij bestellen op Zara of later via Klarna) dan krijg je binnen 14 dagen je geld terug op je bankrekening van degene aan wie je betaald had.
Toegevoegd op 17 juli 2022 15:28: bron
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een aankoop doet via de website dan betaal je verplicht de verzendkosten. Het gemak van de aankoop moet door de klant worden gefinancierd door verzendkosten te betalen.
De fysieke winkel kan in principe niet beginnen aan terugbetalen van webwinkelkosten.
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
Bij bestellingen boven de 50 euro betaal je (bij Zara) geen verzendkosten. Het gemak voor de klant wordt er niet minder van... De fysieke winkel hoeft geen webwinkelkosten terug te betalen, hoeft zelfs niet te betalen voor het teruggebrachte product. De fysieke winkel hoeft alleen het product in te nemen en op het account (of gastaccount a.d.h.v. bestelnummer) aan te geven dat het retour is. De webwinkel zorgt voor verdere afhandeling en terugbetaling.
SentWierda
een jaar geleden
@Inekez1. De fysieke winkel behoort tot hetzelfde concern als de webwinkel.
Waarbij de fysieke winkel doorgaans met winst werkt en de webwinkel doorgaans met verlies werkt.