Wat zijn je rechten als een webwinkel beweert dat een deel van de retour mist?

Ik heb een bestelling retour gestuurd aan een kleding webwinkel. Van de gehele bestelling heb ik één artikel gehouden en de andere artikelen teruggestuurd. De webwinkel beweert nu dat er nog één artikel mist (deze zou ik vergeten zijn te retourneren stellen zij). Ik weet echter 100% zeker dat ik dit artikel bij de retourzending heb gedaan. Het gaat om een bedrag van 25 euro. Ik wil graag mijn gelijk proberen te bewijzen, maar niet per se voor het geld, maar omdat de webwinkel mij het gevoel geeft dat ik bewust dit kledingstuk achter houd.

Wat kan ik doen om de webwinkel te overtuigen van mijn gelijk? Zijn er bepaalde rechten waar je op kunt wijzen, of is dit een verloren zaak?

Vanuit een klantvriendelijk perspectief vind ik het in ieder geval niet zo netjes om mij zo te beschuldigen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Retour is voor voor jouw risico, net als andersom verzending van de shop naar jou voor het risico van de shop is. Dus de bewijslast ligt dan bij jou. Zelfde als dat het artikel kapot zou aankomen zeg maar, terwijl jij stelt dat het heel de verpakking is ingegaan. Nu is het niet kapot maar wordt het gemist. Kortom tenzij je kunt bewijzen dat je alles in het pakket hebt gedaan heb je geen rechten. Tip: Bij retourzendingen maak filmpje/foto's om eventueel bij discussie achteraf te kunnen bewijzen dat het wel degelijk klopt.

Bronnen:
https://www.achmearechtsbijstand.nl/kopen/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100