Wat kan ik doen als mijn kruimeldief binnen de garantietermijn kapot is en de winkel (de Kijkshop) failiiet is gegaan?

De accu is al binnen een minuut leeg terwijl hij altijd in de oplader staat als ik hem niet gebruik. Het is een Shark met 1 accu.
Ik las zojuist op internet gelezen dat de Kijkshop vorige maand failliet is verklaard. Ik heb nog garantie.
Het merk is Shark. De website van de Kijkshop is ook gesloten dus ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Wie kan raad geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een product koopt heb je altijd recht op wettelijke garantie. Deze houdt in dat je een deugdelijk product hebt aangeschaft en dat deze minstens een periode meegaat die je ervan kan verwachten. Hoelang deze periode geldt is niet in de wet vastgelegd, omdat deze per product verschilt. In jouw geval is het vervelende, dat deze wettelijke garantieplicht bij de verkoper ligt en dat deze komt te vervallen als deze verkoper failliet gaat. Dan is het aanspreekpunt de curator van de Kijkshop. Dat schijnt Mr. M.M. Hoving te zijn. Maar het kan zijn dat de fabrikant een aanvullende garantie biedt, bovenop of naast de wettelijke garantie. Als dat van toepassing is, staat dit in de papieren die je bij de aankoop hebt ontvangen. Vaak staat informatie hierover in de documenten, de in de verpakking zaten, zoals de gebruiksaanwijzing. Ik heb een link toegevoegd van een handleiding die bij een kruimelzuiger van Shark hoort, die bij Bol.com te koop wordt aangeboden. Hierin wordt wel vermeld, dat zij een fabrieksgarantie van twee jaar bieden. Maar daarvoor moet je je apparaat binnen 28 dagen ná aankoop registreren op hun website.

Bronnen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-repara...
https://media.s-bol.com/q27y242mAOr3/original.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100